Operativ inköpare till ABB AB i Alingsås!
Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Har du erfarenhet och förståelse för inköpsprocesser och har du tidigare arbetat i SAP? Vill du få möjlighet att arbeta i ett globalt och världsledande bolag inom kraft- och automationsteknik? Adecco söker nu dig för en tjänst som operativ inköpare hos vårt kundföretag ABB i Alingsås!
Publiceringsdatum2016-11-30Om tjänstenABB är pionjär inom banbrytande teknik och arbetar nära deras kunder inom energibolag, industri, transport och infrastruktur globalt. De är ledande inom digital uppkopplad industriell utrustning och system. I Sverige arbetar omkring 88000 medarbetare på ABB, med placering på 30 orter.
ABB:s verksamhet är organiserad i fyra globala divisioner Electrification Products, Discrete Automation and Motion, Process Automation och Power Grids. Inom Electrification Products divisionen ingår affärsenheten Kabeldon som finns i Alingsås och de utvecklar, tillverkar, marknadsför och säljer kapslingar, skenor och apparater för kabelskåp och andra lågspänningsfördelningar samt kabeltillbehör. Produkterna säljs främst via grossister och OEM i Norden till kunder mestadels inom närbolag, industri och fastigheter samt för kabeltillbehör via ABB-kanaler globalt.
Som Operativ inköpare kommer du att ha en självständig roll där du ansvara för att säkerställa hemtagningen av både indirekt och direkt material till verksamhetens produktion.
Du ansvarar för hela den operativa inköpsprocessen vilket bland annat innefattar:
• Planering av inköpet
• Lägga orders
• Omvandla rekvisitioner
• Leveransbevakning
• Fakturahantering
Vidare kommer du att ansvarar för att hantera globala leverantörer så som vid frågor kring fakturahantering eller reklamationshantering. Utöver leverantörer så kommer du också att ansvara för kommunikation med produktionsplanerare, strategiska inköpare likväl som kvalitets- och markandsavdelningen.
Om dig
Du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot inköp, logistik eller annat relevant område. Du kan också ha likvärdiga arbetslivserfarenheter och du har sedan tidigare praktisk erfarenhet av att arbeta med inköpsprocesser och kommunicera med leverantörer. Vidare har du goda kunskaper i att arbeta med MS Office som verktyg och har du även tidigare erfarenhet av att arbetet i SAP är detta högt meriterande. Då du kommer att ansvara för kommunikation med svenska likväl som globala leverantörer så behärskar du det svenska och engelska språket obehindrat.
Det här är ett jobb för dig som har en god förmåga att arbeta självständigt och som snabbt sätter sig in i nya arbetsuppgifter. Du har ett noggrant och strukturerat arbetssätt. Vidare har du en god kommunikativ förmåga och en professionell framtoning mot både interna som externa intressenter. Du trivs även med att arbeta i ett mindre men sammansvetsat team.
Viktigt för tjänsten är:
• Erfarenhet och förståelse för inköpsprocesser
• Kunskap i svenska och engelska språket
• Kunskap om MS Office som verktyg
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om anställningen
Tjänsten som Operativ inköpare är ett konsultuppdrag med omgående tillsättning. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Uppdraget förväntas pågå fram till slutet av 2017.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Caroline Carlsson på 031-725 45 39
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCaroline Carlsson 031-725 45 39
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Lilla Brogatan 34
50335 BORÅS
KontorsadressLilla Brogatan 34
Jobbnummer 3183039
Observera att sista ansökningsdag har passerat.