Operativ inköpare på Aleris
Aleris Sjukvård AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2025-01-29
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Aleris Sjukvård AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Är du redo att göra skillnad i ett positivt team som älskar utveckling?
Brinner du för att optimera processer, skapa effektiva inköp och säkra leveranskedjor? Vill du samtidigt bidra till samhällsnytta och människors hälsa? Då kan rollen som Operativ inköpare hos Aleris vara nästa steg i din karriär!
Om ossAleris affärsidé är att ge möjlighet till ett bättre och friskare liv och bidra till ökad samhällsnytta genom innovativa lösningar. Hög kvalitet på våra tjänster är en förutsättning för vår verksamhet. Hos Aleris får du vara med och bygga det mest personliga och uppskattade vårdföretaget för våra patienter och för våra medarbetare.
RollenI rollen som Operativ Inköpare får du chansen att vara en drivkraft för förändring och förbättring. Aleris är ett företag under spännande utveckling, och här finns stora möjligheter att tänka nytt och påverka på riktigt. Vi värdesätter personer som vågar tänka utanför boxen och ser möjligheter där andra ser hinder.
Du blir en del av ett prestigelöst och handlingskraftigt team där vi arbetar tätt tillsammans, men också ger dig friheten att vara självgående när det behövs. Rollen rapporterar direkt till Inköpschefen och är baserad på Sabbatsbergs Sjukhus i centrala Stockholm.
Vem söker vi?Vi söker dig som älskar struktur, är serviceinriktad och brinner för att utvecklas inom inköp och sourcing. Du har en förmåga att hantera flera uppgifter parallellt och är en fena på att kommunicera processer och arbetssätt på ett pedagogiskt sätt.
För att trivas hos oss är du:
Prestigelös och lösningsfokuserad.
Affärsdriven och resultatinriktad.
Nyfiken på verksamheten och bra på att bygga relationer i organisationen.
Ansvarsområden som operativ Inköpare
I denna varierande och dynamiska roll kommer du att:
Ansvara för viktiga områden som: förmånsbilar, arbetskläder, resekonton och fastighetsrelaterade frågor.
Driva projektinköp och investeringar som gör verklig skillnad för vår verksamhet.
Implementera och följa upp avtal, samt säkerställa att processer flyter smidigt mellan verksamheten och våra leverantörer.
Optimera leveranskedjan genom att hantera reklamationer, följa upp avvikelser och säkerställa korrekta leveranser.
Arbeta nära verksamheten genom att förstå lokala behov, erbjuda stöd och vara en hjälpande hand i vår "inköps-helpdesk".
Hos oss är ingen dag den andra lik - du får hantera både strategiska och operativa uppgifter, samtidigt som du bidrar till vår ständiga strävan efter att effektivisera och förbättra.
Vårt erbjudandeSom medarbetare på Alerisfår du tillgång till en rad olika förmåner som stödjer dig både i arbetsliv och privat. Vi strävar efter att skapa de bästa möjliga förutsättningarna för dig att trivas och utvecklas. Läs mer om våra förmåner här.
Om digVi ser gärna att du har jobbat något år inom inköp och har en relevant utbildning för rollen. Det är meriterande om du har erfarenhet av hälso- och sjukvårdsbranschen och/eller projektinköpmen det är inget krav.
AnställningsvillkorAnställningsform: Tillsvidareanställning, som inleds med 6 månaders provanställningOmfattning: HeltidTillträde: Enligt överenskommelseLön: Individuell lönesättningKollektivavtal finns
AnsökanUrval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor eller funderingar kopplat till tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Inköpschef Daniela Lundqvist på telefon 072-454 66 98.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-01-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Aleris Sjukvård AB (org.nr 556068-8425),
https://www.aleris.se Arbetsplats Aleris Sverige
Jobbnummer 9131798