Operativ inköpare för långt uppdrag med omgående start

S&C Bemanning Göteborg AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos S&C Bemanning Göteborg AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Härryda eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-03-07

Om företaget
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

Det går bra för Söder & Co och en kul grej när det går bra är att man behöver bli fler. På Söder & Co är vi alltid intresserade av att knyta till oss rätt personer. För hos oss är det människorna som gör skillnad. Vi erbjuder dig marknadsmässig lön, tjänstepension enligt vårt kollektivavtal med unionen, friskvårdserbjudande, roliga medarbetaraktiviteter och personligt engagemang från din närmsta chef. Vår framgång bygger på din framgång. Välkommen till oss!

Om företaget
Vi söker för vår kunds räkning en operativ inköpare med tekniskt intresse. Du kommer att ingå i ett mindre team på inköpsavdelningen. Det är ett konsultuppdrag med start i april och minst ett år framåt. Vår kund är ett teknikinriktat bolag och har sitt kontor i Mölndal.

Arbetsuppgifter
I rollen som operativ inköpare kommer du att fokusera på orderläggning och leverans. Du förväntas sköta administrationen kring det dagliga arbetet med inköp i olika projekt. Du förväntas kunna följa inköpsprocesser och inköpsstrategier. Det ingår också leveransbevakning (försäkra att allt material anländer i rätt tid, rätt material och i rätt kvantitet för att försäkra oss om att verksamheten inte störs och rapportera leveransförseningar till berörda parter). Inköpsadministration kan bestå av att skriva och kontrollera inköpsorder, kontrollera orderbekräftelse, kontrollera leverantörsfakturor, upplägg av nya artiklar, kundprognoser, underhåll av artikel- och leverantörsregister.

Profil
Vi ser gärna sökanden som är i början av sin karriär inom inköp. Vi förväntar oss att du har:

• Tidigare arbetslivserfarenhet av att arbetat med materialplanering och/eller inköp i ett år.
• Relevant inköpsutbildning..
• Goda kunskaper i engelska, både i tal och i skrift.
• Goda kunskaper i Microsoft Office-paketet och Outlook.

Som person är du analytisk och logisk. Du har öga för olika system, förstår samband och ser trender. Du har lätt för att uttrycka sig i tal och i skrift. Vi vill att du är självgående och tar ansvar för din uppgift. Du strukturerar och planerar själv ditt arbete och driver dina processer vidare. I och med att det är flera olika kontaktytor i ditt arbete önskar vi att du är relationsskapande, utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Vidare har du lätt för att knyta nya kontakter och skapa förtroende både externt och internt. Är du dessutom serviceminded och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra är det uppskattat. Du är stresstålig, lugn, stabil och kontrollerad i stressituationer. Du kan behålla ett realistiskt perspektiv i olika situationer och fokuserar på rätt saker. Vidare ska du kunna arbeta självständigt såväl i team.

Det är meriterande om du har arbetat i affärssystemet Jeeves tidigare.

Så ansöker du
Sista ansökningsdag är 2016-03-20 och ansökan skickar du via vår hemsida, www.soderco.se . Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet. Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-20
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1553
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Niklas Ekeblad
Lina Friberg

Företag
S&C Bemanning Göteborg AB

Adress
S&C Bemanning Göteborg AB
Carlbergsgatan 8
41266 Göteborg

Kontorsadress
Carlbergsgatan 8, Göteborg

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2710332

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från S&C Bemanning Göteborg AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos S&C Bemanning Göteborg AB: