Operativ inköpare/avropare till Solna- start omgående!
Placera Personal AB / Inköpar- och marknadsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Till vår trevliga kund söker vi nu en junior operativ inköpare/avropare. Vår kund är en stor kontorsvaruleverantör och sitter i fräscha lokaler i Solna. Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Placera Personal och arbetar ute hos kund. Uppdraget startar omgående och sträcker sig fram till 30 april.
Tjänsten
Tjänsten som operativ inköpare/avropare innebär att du ansvarar för det dagliga inköpsarbetet och den dagliga kontakten med leverantörer. Du planerar inköpen med hjälp av ett inköpsverktyg, skapar inköpsordrar och skickar dem till leverantören. Som inköpare/avropare ansvarar du även för kapitalbindningen inom ditt område och att servicegraden bibehålls. Vidare ansvarar du för att, till organisationen, lämna besked om artiklars leveranstider etc.
Publiceringsdatum2016-01-22Dina arbetsuppgifterI rollen som inköpare/avropare har du bland annat följande arbetsuppgifter:
• Orderbeställning
• Leveranspåminnelser/leveransbevakning
• Hantering av leveransavvikelser
• Kommunicera med ansvarig strateg vid större förändringar gällande leverantörers ledtider
• Reklamationshantering och fakturahantering
• Prognostisering, planering av behov m.m.
KvalifikationerFör att passa i rollen som inköpare/avropare ser vi gärna att du har följande bakgrund:
• Tidigare erfarenhet av operativt inköp
• Utbildning inom inköp/logistik är meriterande
• Goda kunskaper i engelska
• Goda kunskaper i Excel
• Erfarenhet av M3 är meriterande
Som person är du serviceinriktad, noggrann, driftig och känner ett stort engagemang för dina arbetsuppgifter.
Låter det intressant? Skicka in din ansökan idag. Vi gör löpande urval och intervjuer och tjänsten ska tillsättas omgående. Välkommen med din ansökan!
Sökord: inköpare, avropare, M3
Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid 08.00-16.30/ Konsultuppdrag med start omgående- 30 april 2016
ErsättningFast lön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-21
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSofia Eriksson, Rekryterare 08-586 22 719
FöretagPlacera Personal AB
AdressPlacera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista
KontorsadressKista Science Tower
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2631213
Observera att sista ansökningsdag har passerat.