Operativ inköpare

Botkyrka kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Botkyrka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Botkyrka, Salem, Ekerö, Huddinge, Södertälje eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Botkyrka kommun i Botkyrka

Botkyrka kommun är stockholmsområdets femte största kommun med drygt 80 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt Sveriges yngsta och mest internationella befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare.

Publiceringsdatum
2011-08-06

Arbetsuppgifter
Är du "långt ifrån lagom" och är intresserad av att arbeta med inköp och upphandling i en kommun där det händer mycket och framtidstron är stark?
Upphandlingsenheten, som organisatoriskt finns på serviceförvaltningen, ansvarar bl.a. för att genomföra samtliga ramavtalsupphandlingar samt övriga större upphandlingar åt kommunens förvaltningar. Vår verksamhet bedrivs med ett tydligt kundfokus.
Som stöd i upphandlingsarbetet använder vi oss av, Tend & Sign, ett webbaserat upphandlingssystem, och har påbörjat arbetet med att införa elektronisk handel.
Vår uppgift är att utveckla och strategiskt hantera den sammanlagda inköpsvolymen som för kommunen uppgår till ca 1,1 miljarder. Idag är vi sex upphandlare som tillsammans driver och utvecklar upphandlings- och inköpsverksamheten med målet att vara en spjutspets i den offentliga upphandlingen.
Kommunen genomför nu en förändring av upphandlings-och inköpsprocessen. I samband med införandet av ett nytt inköps- och beställningssystem förstärks upphandlingsenheten med en ny tjänst som operativ inköpare åt en av kommunens förvaltningar.
Du kommer att arbeta med operativt inköp och vara en länk mellan beställare, upphandlare och leverantörer.
På uppdrag av förvaltningens chefer kommer du att ta emot beställningsuppdrag och begära in offerter från olika leverantörer, du kommer att utvärdera, förhandla priser och villkor. Arbetet sker i nära kontakt med upphandlarna, de interna beställarna och de externa leverantörerna. Du kommer att arbeta med leveranssäkring, vilket innebär att för enskilda beställningar säkerställa att varor och tjänster levereras i enlighet med avtalade villkor. Vid behov kommer du att genomföra avrop/beställningar utifrån befintliga ramavtal. Du genomför också behovsinventeringar och ansvarar för analyser så att behovet av varor och tjänster säkerställs. Dessutom kommer du att delta i vårt ständiga förbättringsarbete vad gäller vår kvalitet, leveransprecision och vår totala kostnad inom olika sortiment.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant utbildning inom inköp samt gärna flerårig erfarenhet inom området. Du har tidigare suttit i förhandlingar och besitter förmåga att effektivisera administrativa processer. Vidare har du ett affärsmässigt tänk och har en mycket god kommunikativ förmåga.
Du bör ha högskole- eller likvärdig utbildning med inriktningen inköp/logistik.
Du som söker har erfarenhet av operativt inköpsarbete inom näringslivet eller inom offentlig sektor. Du har erfarenhet av "enklare" förhandlingar och det är meriterande om du har arbetat i ett webbaserat inköpssystem, gärna Tend & Sign. Du kan arbeta självständigt, engagerat och strukturerat samt är ansvarsfull och noggrann.

Arbetstider och omfattning
Heltid. 100% Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-08-19
Ange följande referens när du ansöker: A228639
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Camilla Andersson, 08-530 637 78
Anders Kuylser, 08- 530 611 49

Företag
Botkyrka kommun

Adress
Botkyrka kommun
Munkhättevägen 45
14785 TUMBA

Jobbnummer
996468

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Botkyrka kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Botkyrka kommun: