Operativ inköpare
Randstad AB / Inköpar- och marknadsjobb / Norrköping
2025-04-17
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Randstad AB i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2025-04-17Dina arbetsuppgifterTill vår kund Siemens i Finspång söker vi nu en operativ inköpare som vill bli en del av deras engagerade team och bidra till att deras serviceorganisation fungerar sömlöst - varje dag.
Det här är rollen för dig som trivs i ett högt tempo, gillar att ha många bollar i luften och samtidigt har öga för struktur och förbättringar. Du motiveras av att lösa problem, att ha många kontaktytor och att driva frågor både på kort och lång sikt. Låter det som dig?
Som operativ inköpare kommer du att arbeta både operativt och taktiskt inom en serviceorienterad miljö. Du ansvarar för ett eget köpområde där du säkerställer materialtillgänglighet, rätt leverantörer, rätt pris, kvalitet och leveranstid - alltid med deras interna kunders behov i fokus.
Deras interna kunder är i huvudsak inom Serviceorganisationen/eftermarknaden, men även delvis inom Nyproduktion - vilket innebär en varierad och spännande arbetsvardag där du får insyn i flera delar av verksamheten.
Du kommer bland annat att:
Hantera dagliga inköpsuppgifter som anmodor, RFQ:er, prisförhandlingar, orderläggning och leverantörsuppföljning.
Utveckla och följa upp leverantörers prestationer.
Arbeta med förbättringar inom automatisering, processer och digitalisering.
Ha många kontaktytor internt såväl som med deras globala leverantörsbas.
Du blir en del av ett team på 19 engagerade kollegor som tillsammans arbetar för att ge kunderna bästa möjliga service. De har ett högt tempo men också en stark kultur av samarbete och stöd. Hos Siemens får du både frihet och ansvar - samt möjlighet att påverka och utvecklas.
Du förväntas arbeta flera dagar i veckan från kontoret men erbjuds även viss flexibilitet. I teamet finns även en Verksamhetsutvecklare och en Team Lead som stöttar i det dagliga arbetet och i att arbeta smartare och mer hållbart tillsammans.
Tjänsten är ett konsultuppdrag med omgående start och sträcker sig inledningsvis över ett år. Du ansöker på
www.randstad.se. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Talent Manager Sophia Malaki,
sophia.malaki@randstad.se.
För Randstad är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
att vara konsult
Randstad Professional är karriärpartnern som hjälper dig att hitta rätt jobb, brinna för det du gör och utveckla din karriär. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Med tillgång till ett brett utbud av möjligheter, ett stort globalt nätverk och vår utpräglade specialisering är vi din vägledande partner som hjälper dig att bygga en givande karriär.
om randstad professional
Randstad Professional är specialiserade inom kvalificerade yrkesroller och är en del av Randstad, en global ledare för talanger med visionen att vara världens mest rättvisa och specialiserade talangföretag. Med huvudkontor i Nederländerna verkar Randstad på 39 marknader och har cirka 40 000 medarbetare. Genom detta globala nätverk i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är akademiker eller specialist. Som en partner för talanger och genom vår utpräglade specialisering hjälper vi dig att att säkra rätt jobb, utveckla relevant kompetens och hitta tillhörighet i arbetslivet.
Ansvarsområden
Dagligen hantera inkommande behov (anmodor), skicka ut RFQ:er, förhandla priser, lägga ordrar och följa upp leveranser - hela inköpsprocessen från behov till betalning (Purchase-to-Pay).
Aktivt utveckla och följa upp dina leverantörers prestationer i linje med Siemens krav och förväntningar.
Bidra till att förbättra och automatisera deras inköpsprocesser, både självständigt och tillsammans med kollegorna i teamet.
KvalifikationerEftergymnasial utbildning inom inköp/logistik (KY/YH, universitet eller motsvarande).
Erfarenhet av operativt/taktiskt inköpsarbete.
Strukturerad arbetsstil och vana att jobba med många parallella uppgifter.
Förmåga att analysera, se samband och driva förbättringar.
God kommunikationsförmåga och lätt för att samarbeta.
Goda kunskaper i svenska och engelska samt Officepaketet.
Det är meriterande om du har:
Erfarenhet av SAP.
Erfarenhet från större, multinationella företag och inköpsorganisationer.
Vana att arbeta med komplexa materialstrukturer och internationella leverantörer.
Om företagetRandstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Ersättning Ej specificerad
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-05-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Randstad AB (org.nr 556242-1718)
Arbetsplats Randstad
Jobbnummer 9294032