Operativ inköpare

ValueOne AB / Inköpar- och marknadsjobb / Täby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos ValueOne AB i Täby, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna, Solna eller i hela Sverige

ValueOne söker en erfaren operativ inköpare med god analytisk förmåga för ett längre konsultuppdrag hos ett elektronikföretag norr om Stockholm. Uppdraget ska tillsättas snarast och kommer att omvandlas till en tillsvidaretjänst efter cirka sex månader.

ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:

en marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
marknadsledande tjänstepension
generös sjuk- och vårdförsäkring
friskvårdsbidrag
personlig coachning och karriärrådgivning
nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar
kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org).

Om rollen

Som operativ inköpare kommer du att ingå i en arbetsgrupp bestående av fyra personer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Prognoshantering ut till leverantörer.
Hantera inköpsorder och orderbekräftelse från leverantörer.
Övervaka att PO levereras i tid.
Hantera fakturor.
Uppdatera med rätt siffror/data när det kommer till pris, ledtid mm.
Förbereda nytt material i masterdata.
Hantera KPI:er och kommunicera dem med leverantörerna.
Samarbeta med planering, produktion, lager och företagets råvaruteam.
Hantera in- och utgående material.
Uppdatera lager och hantera lagernivåer.
Hantera ECO till leverantörer.
Delta i projekt och överlämnande till produktionsvolym.
Skadehantering.

Erfarenhet och kompetens

Till uppdraget som operativ inköpare söker vi dig som har minst tre års erfarenhet av inköp till produktion samt goda kunskaper i SAP och Excel. Vidare kräver rollen flytande kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift. Som person är du analytiskt lagd med god kommunikativ förmåga. Då rollen innebär att du kommer att ha många kontakter med både leverantörer och interna intressenter inom företaget är det också viktigt att du har lätt för att bygga och utveckla relationer.

Ansökan

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Olof Widmark på telefon: 070-786 80 99 alternativt 010 332 29 20.

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "valueone2225".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Valueone AB (org.nr 556787-5264), http://www.valueone.se

Arbetsplats
ValueOne AB

Jobbnummer
7882996

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från ValueOne AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos ValueOne AB: