Operativ inköpare
Randstad AB Stockholm / Inköpar- och marknadsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Randstad AB Stockholm i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Idag finns Randstad i tjugo länder med över 2.500 lokal avdelningar i Europa, Nordamerika och Asien. På Randstad har vi specialiserat oss på att hjälpa företag med kompetent personal inom Administration, Kontor, Ekonomi, Finans, Teknik, IT, Produktion & Lager. Med ca 700 medarbetare i Stockholm, Göteborg, Nyköping, Norrköping och Västerås är vi idag ett av landets ledande bemanningsföretag. Varje dag går runt 325.000 Randstad-medarbetare ut och jobbar hos våra kunder, inom alla tänkbara branscher. Det gör Randstad till ett av de största bemanningsföretagen i världen. Randstad Sverige är medlem i Svenskt Näringsliv och är auktoriserat av Bemanningsföretagen, som ingår i Almega.
För kunds räkning söker vi nu en driven operativ inköpare till ett spännande uppdrag inom deras inköpsfunktion. Företaget, beläget i nyrenoverade fräscha lokaler i Solna, är på stark
tillväxt inom det medicintekniska området. Tjänsten är tänkt att inledas som ett uthyrningsuppdrag för att senare gå över i fast anställning hos kunden.
Arbetsuppgifter
Vår kund har under de senaste åren avancerat från prototyptillverkning till fullskalig produktion. Detta har medfört att även inköpsfunktionen utvecklats. Ditt arbete innebär att, i nära
samarbete med inköpschefen, genomföra praktiska inköp av både elektronik, mekanik och mekatronik, hantera ordererkännanden och skicka inköpsordrar enligt rutin.Dessutom kommer arbetsuppgifter
som omplanering och registervård i företagets ERP-system att ingå. Man har idag omkring 120 leverantörer varav ett 50:tal förekommer mer frekvent. Detta är en supertjänst för dig som vill
komma in och lära dig praktiskt inköpsarbete.
Utbildning / Erfarenhet
Du som söker tjänsten är nyutexaminerad inköpare alternativt en person med gedigen erfarenhet på området. Du har vana av att arbeta i något ERP (MPS) system, t ex Jeeves och det är klart
meriterande om du har tidigare erfarenhet från tillverkningsindustrin. Koncernspråket är engelska och övervägande delen av produkterna går på export, varför krävs det att du har en bra vana
och erfarenhet av att skriva och tala engelska.
Publiceringsdatum2008-01-09Dina personliga egenskaperDu som söker skall vara självständig, drivande och resultatinriktad. Det är mycket viktigt att du har en stor social förmåga då du ofta arbetar med många kontaktytor både internt och
externt.
Har du några frågor rörande tjänsten är du välkommen att ringa konsultchef Maria Lavin eller Linda Högfeldt på telefon 08-693 94 00
Anställningstyp/arbetstiderHeltid/Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista ansökningsdag 2008-01-25
FöretagRandstad AB Stockholm
Box 17193
10462 Stockholm
Mer information på
http://www.randstad.se Jobbnummer 92690
Observera att sista ansökningsdag har passerat.