Operativ inköpare

Kontorsbemanning Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
2019-11-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Operativ inköpare" (publicerad 2022-10-14) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kontorsbemanning Sverige AB i Göteborg, Kungälv, Lerum, Kungsbacka, Alingsås eller i hela Sverige

Kontorsbemanning är ett företag som erbjuder uthyrning och rekrytering av personal inom ekonomi, administration, försäljning och IT. Vi hjälper företag att hitta flexibla rekryterings- och bemanningslösningar. Genom att vara en attraktiv arbetsgivare med nöjda medarbetare kan vi erbjuda våra kunder kompetent och motiverad personal. Vi är auktoriserade av Bemanningsföretagen och har kollektivavtal.



Om tjänsten:
Vi letar för kunds räkning efter en operativ inköpare för konsultuppdrag på nio månader. Som inköpare har du ett övergripande ansvar för att planera och styra varuflödet, vilket innebär att du ansvarar för att säkerställa att leveranser sker enligt avtal, regler och rutiner. Du arbetar proaktivt genom uppföljning, analys och kravställning.
I din roll som Operativ inköpare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära att:
• Orderhantering i SAP
• Följa upp sena leveranser samt klagomål
• Analysera och vidta åtgärder vid felaktigheter som rör inköp och fakturor
• Daglig kontakt med kunder, kollegor och leverantörer
• Delta i förbättringsprojekt
• Säkerställa att avtal och inköps processen efterlevs
• 1 st line support

Om dig:
Vi söker dig som är en anpassningsbar och flexibel lagspelare. Du är en utåtriktad person med gott omdöme som tycker om att samarbeta. Vi ser gärna att du är drivande, noggrann, strukturerad och självständig. Du ska vara analytisk, och ha mycket god kommunikations- och förhandlingsförmåga.

Publiceringsdatum
2019-11-25

Kvalifikationer
• Högskoleutbildning eller yrkesutbildning inom inköp, supply chain, ekonomi eller teknik.
• Vi ser gärna att du har 2-4 års erfarenhet av inköp från internationella leverantörer avseende både elektronik- och mekanikkomponenter.
• Har du erfarenhet av affärssystemet SAP är det meriterande.
• Du har även mycket goda kunskaper i Excel och kommunicerar obehindrad i tal och skrift på både svenska och engelska.


Intervju och urval kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid 6 månader eller längre

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-12-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kontorsbemanning Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kontorsbemanning Sverige AB (org.nr 556418-7036)

Arbetsplats
Kontorsbemanning AB

Jobbnummer
4974485

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kontorsbemanning Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kontorsbemanning Sverige AB: