Operations Manager Frontoffice
Jerrie / Ekonomichefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jerrie i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Härryda,
Stenungsund eller i
hela Sverige Intrum är den branschledande leverantören av kredithanteringstjänster med närvaro på 24 marknader i Europa. Intrum hjälper företag att utvecklas genom att erbjuda lösningar som utformats för att förbättra företagens kassaflöde och långsiktiga lönsamhet samt genom att ta hand om deras kunder. En viktig del av bolagets mission är att se till att privatpersoner och företag får det stöd de behöver för att bli skuldfria. Intrum har över 8 000 engagerade och medkännande medarbetare som hjälper cirka 80 000 företag runt om i Europa. Under 2017 hade bolaget proformaintäkter på 12,2 miljarder kronor. Intrum har sitt huvudkontor i Stockholm och Intrum-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm.
Söker du nästa ledarutmaning och drivs du av strategiska och operativa frågor i kombination? Vi söker nu en erfaren och inspirerande ledare till vårt viktiga och framgångsrika Operations Frontoffice i Göteborg.
Operations Frontoffice ansvarar för Intrums kontakt med våra kunders kunder, det vi kallar för våra slutkunder. Kontakten går idag genom inkommande telefoni, utgående telefoni, mail och chat, men våra kommunikationskanaler utvecklas ständigt. Vi drivs av att hjälpa individer och företag att bli skuldfria, öka inkasseringen för bästa möjliga kundresultat och av att löpande effektivisera och förbättra arbetssätt och processer.
Enheten består av två direktrapporterande Workforce Managers, fyra team för ingående telefoni, mail och chatt och två team för utgående telefoni. Enheten har totalt ca 80 medarbetare. Ditt uppdrag som Operations Manager för Frontoffice innebär att du, i enlighet med Intrums strategi, mål och värderingar, ska leda och utveckla enhetens chefer och underliggande verksamhet. Du ingår i Operations ledningsgrupp och ska tillsammans med övriga bidra och driva strategiska och operativa frågor som spänner över hela Operations. Vi strävar kontinuerligt mot en förstklassig operativ inkassoverksamhet genom att överträffa såväl våra egna som omgivningens förväntningar.
ARBETSUPPGIFTER OCH ANSVAR:
• Strategiskt utveckla verksamheten i enlighet med Intrums strategi och mål
• Du har fullt budgetsansvar för enheten
• Styra, leda och följa upp utifrån både finansiella och operativa mål och KPI:er
• Säkerställa att verksamheten lever upp till lagar, avtal och regler.
• Representera vår Frontoffice-verksamhet externt gentemot våra kunder och internt gentemot kund- och affärsansvariga
• Motivera, utveckla och vägleda dina chefer genom att coacha, och via 121 och utvecklingssamtal, följa upp prestation och välmående samt säkerställa att våra anställda har den kompetens som krävs för att utföra sitt jobb
• Informera gällande strategi, händelser och beslut inom organisationen till anställda, kollegor och överordnande
• Ansvara för arbetsmiljön inom enheten såväl för egen personal som inhyrda konsulter
• Personalleda, i.e. rekrytering, utveckling, avveckling och tillhörande administration såsom lön och frånvarohantering.
Vi söker dig som har mycket goda ledaregenskaper där lyhördhet, kommunikativ förmåga, struktur och affärsmannaskap är centrala inslag. Du har en stark vilja att nå uppsatta mål, är van att fatta beslut, kan planera din egen tid och har förmåga att driva förändringsprocesser och få människor med dig. Du har inga problem med att kombinera operativa frågor med strategiska och förstår vad som är viktigt för att driva inkassering, slutkundsnöjdhet och effektivisering. För att lyckas i rollen är du också en analytisk person som kan se sammanhang och förstå komplexa samband. Du behöver ha en mycket god samarbetsförmåga, vara duktig på att inspirera andra och ha en framtoning som skapar både förtroende och respekt hos omgivningen.
Du har högskoleutbildning inom ekonomi, juridik eller motsvarande relevant arbetslivserfarenhet. Du har minst fem års ledarerfarenhet, helst av att leda chefer. Du har arbetat med kundcenterverksamhet och har härigenom en god förståelse för vad som krävs i den dagliga verksamheten och vad som krävs för att nå våra långsiktiga mål.
Välkommen att ansöka med bifogat CV och personligt brev via
www.jerrie.se, absolut senast den 16 september, men gärna omgående.
Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor kontakta Rekryteringskonsult Erik Hjortsjö på 0762 - 23 70 36.
Varaktighet, arbetstid
• -
Publiceringsdatum2018-09-03ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-09-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagJerrie
AdressJerrie
Odinsgatan 9
41103 Göteborg
KontorsadressOdinsgatan 9
Jobbnummer 4324924
Observera att sista ansökningsdag har passerat.