Operations Coordinator
Nordic Nest AB / Backofficejobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla backofficejobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nordic Nest AB i Kalmar,
Växjö,
Malmö,
Göteborg,
Stockholm eller i
hela Sverige Vi på Nordic Nest Group befinner oss just nu på en fantastiskt spännande resa där vi hjälper människor skapa hem att älska. För att säkerställa att vi har rätt förutsättningar att hjälpa våra kunder med detta arbetar vi ständigt med att planera och optimera för rätt bemanning. Nu finns en möjlighet att bli en del av vårt team i rollen som Operations Coordinator!
Drivs du av att arbeta effektivt med fokus på planering, utveckling och optimering? Då kan du vara den vi söker till team Customer Care i rollen som Operations Coordinator.
Om rollen:
Som Operations Coordinator har du en viktig roll i att planera samtarbeta effektivt och kontrollerat i samtliga arbetsuppgifter för att säkerställa att vi skapar världens bästa kundupplevelse.Din främsta arbetsuppgift kommer vara att ansvara för bemanningen på respektive avdelning utifrån en satt bemanningsplanering, vilket hjälper oss att skapa världens mest motiverade team.Det innebär att du har en tydlig roll i att bidra till två av våra grundstenar - världens bästa kundupplevelse och världens mest motiverade team!
För att säkerställa att vi håller satta deadlines kan arbete på kvällar och helger förekomma. Denna roll kommer ge dig en djup insikt och förståelse för den dagliga driften, och dina uppgifter kommer ha direkt påverkan på vårt gemensamma resultat.I rollen kommer du vara en del av team Customer Care och ha ett nära samarbete med Department Leads och Head of Customer Care. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att;
Schemalägga utifrån bemanningsplanering för Customer Care
Föra en nära dialog och samarbete med kollegor på andra avdelningar, t.ex. People & Performance och lön
Kontrollera och följa upp våra kostnader
Se över behov och fördelning av färdigheter hos personalen
Optimera schemat utifrån effektivitet och färdigheter
Ansvara för deadlines kopplat till schemasläpp och planering
Administrera längre tjänstledigheter och föräldraledigheter
Säkerställa att vi har rätt bemanning som täcker behov och att vi förhåller oss till de lagar och riktlinjer som finns
Arbeta som specialist för att utveckla Customer Care
Övriga administrativa uppgifter kopplat till avdelningen samt stötta upp i driften vid behov
Om dig:
För att lyckas i rollen som Operations Coordinator krävs det att du har ett logiskt tankesätt och tycker om att arbeta strukturerat och administrativt. Då vi tidvis arbetar med tighta deadlines behöver du trivas i en roll som ställer krav på din förmåga att planera, att vara flexibel samt att lägga i en extra växel vid behov.
Som person har du ett starkt driv, kan ta egna initiativ och visar på god affärsförståelse. Du motiveras av att få bidra till helheten genom att skapa effektivitet och kostnadskontroll kopplat till våra rörliga personalkostnader.
Dina dagar kommer innehålla administration, med Excel samt vårt schemasystem Quinyx som dina främsta verktyg. Det är viktigt att du har ett noggrant arbetssätt samt en förmåga att fånga upp detaljer utan att tappa kontrollen över helheten. Vidare har du mycket god kommunikationsförmåga, är serviceminded samt tillmötesgående, dessa egenskaper är väldigt viktiga då rollen innebär ett nära samarbete med kollegor och support till flera olika avdelningar.
Är du redo för att bli en del av teamet?
Tjänsten är ett vikariat på heltid med start snarast enligt överenskommelse och sträcker sig fram till 16/6 2025. Vi jobbar tillsammans på plats på vårt härliga huvudkontor i Kalmar!
Vi tror på en kombination mellan personliga egenskaper och tidigare erfarenheter till denna roll, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum.
Vi ser fram emot din ansökan - så skicka in den redan idag!
För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till Sofia Heinebäck, Head of Customer Care, på sofia.heinebä
ck@nordicnest.com.
VÄLKOMMEN HEM!
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-11-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Nordic Nest AB (org.nr 556628-1597)
Arbetsplats Nordic Nest Group
Kontakt Sofia Heinebäck
sofia.heineback@nordicnest.com Jobbnummer 8719284
Observera att sista ansökningsdag har passerat.