Onsite-tekniker till uppdrag i höst!
TNG Group AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos TNG Group AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Är du en problemlösare som tycker om direktkontakten med användare? TNG IT söker nu flera onsite-tekniker / IT-tekniker / supporttekniker som kommer att arbeta med på-platsen-support hos våra kunder i Stockholm. Detta är en annons som avser kommande uppdrag hos TNG IT. Vi får löpande in uppdrag som eftersöker den här profilen, vilket gör att du som sökande har goda möjligheter att hitta nästa utmaning i karriären genom oss.
Beskrivning av tjänsten
Som onsite-tekniker kommer du bidra med din tekniska kompetens samt din genuina servicekänsla. Du erbjuds ett omväxlande arbete där arbetsuppgifterna består exempelvis utav felsökning/felavhjälpning, uppdateringar, installationer, samt incidenthantering av hårdvara och mjukvara på samma utrustning.
Ärenden kan gälla:
• Arbetsstationer
• Program
• Antivirus
• Mobiltelefoni och e-postsynkronisering
• Konferensteknik
Tjänsten ingår i TNGs bemanningsverksamhet vilket innebär att du blir anställd av TNG men arbetar som konsult hos vår kund.
Vem är du?
Vi söker dig som har någon tidigare arbetslivserfarenhet av liknande arbetsområden. Alternativt är du nyutexaminerad från en utbildning inom IT, nätverksteknik, data- och systemvetenskap eller dylikt.
Du har goda kunskaper i Windows 7/8 eller Mac OS X med tillhörande standardapplikationer. Troligen har du även goda kunskaper i andra operativsystem och har länge haft ett stort IT-intresse.
Som person är du självgående, prestigelös och social med god problemlösningsförmåga. Du talar och skriver obehindrat på svenska.
Erfarenhet av onsite eller servicedesk är meriterande.
Intresserad?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Johanna Hellman. Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.
Om TNG IT
TNG IT är specialister på bemanning och rekrytering inom infrastruktur, utveckling och management. Bland våra samarbetspartners återfinns flera av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Vi är en del av TNG, den nya generationen bemannings- och rekryteringsföretag. Med det menar vi att vi tänker och arbetar på nya sätt. Genom att ständigt utmana och se bortom fördomar hittar vi den vassaste arbetskraften och bidrar till en hållbar arbetsmarknad.
Sökord: Onsite, Support, IT-tekniker, IT, Active Directory, Exchange, Felavhjälpning, Helpdesk, It-support, Kundtjänst, Linux, First-line, Tekniskt intresse, Windows XP, it-tekniker, it-technician, supporttekniker, support technician, 1st line, 1stline, firstline, first line, 2nd line, 2ndline, secondline, second line, help desk, helpdesktekniker, helpdesk tekniker, help desk tekniker, servicedesktekniker, servicedesk tekniker, service desk tekniker
Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid, 8-17
Publiceringsdatum2015-09-28ErsättningEnl. ö.k.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-10-28
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohanna Hellman
johanna.hellman@tngit.seFöretagTNG Group AB
AdressTNG Group AB
Västra Järnvägsgatan 15
11164 Stockholm
KontorsadressVästra Järnvägsgatan 15
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2452271
Observera att sista ansökningsdag har passerat.