On-site Supporttekniker på plats till vårt Solna kontor!
Sogeti Sverige AB / Supportteknikerjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sogeti Sverige AB i Solna,
Stockholm,
Uppsala,
Västerås,
Nyköping eller i
hela Sverige Supporttekniker till Sogeti i Solna
Som supporttekniker kommer du supporta de anställda i Solna samt tillhöra ett nordiskt team, som i sin tur är en del av en global IT-organisation (Group IT). Du hjälper de anställda med teknisk felsökning och svarar på olika IT-relaterade frågor. Du ansvarar för hantering av datorer som bland annat ska installeras och registreras, samt kontorets IT-utrustning och ser till att den fungerar stabilt. Vidare är du delaktig i olika IT-projekt som pågår inom företaget. Du är den som är lokalt tillgänglig för den globala IT funktionen (Group IT) vid olika supportrelaterade uppgifter. PC datorer är vår standardutrustning men MacBooks förekommer och det är ett plus om du har erfarenhet av dessa. Resor kan förekomma då vi finns på flertalet orter i Sverige. Svenska och engelska används dagligen i både tal och skrift.
Om rollen
Du är första och andra nivåns helpdesk för de anställda och supporterar den hårdvara och mjukvara samt de applikationer och verktyg som Group IT ansvarar för. Du är onsite kontakt för olika projekt som bedrivs och är kontakt gentemot vår globala Servicedesk och för andra team inom Group IT. Vidare hanterar du ärenden i vårt ärendehanteringssystem (ServiceNow) och utför hårdvarusupport på datorer och annan utrustning. Du utför även administrativt arbete som innefattar bland annat assethantering och ärenderapportering. Slutligen tillhandahåller och installerar du datorer med vår OS image samt konfigurerar dessa.
Om dig
Är du lika delar tekniskt intresserad som serviceinriktad kommer du snabbt hitta din plats hos oss i Onsite Supporten. Vad gäller service gillar du att hitta lösningar samtidigt som du behåller högt kvalitetsfokus, alltid med en hög känsla för service och trevligt bemötande. IT-organisationen har höga krav, tighta deadlines och arbetar mot tydliga mål. Dina arbetstider är måndag-fredag kl 08-17 och sker på plats på kontoret i Solna. Arbete utanför arbetstid kan förekomma. För att lyckas i rollen förväntar vi oss att du har ett intresse för IT och är motiverad att jobba. Du kanske har ett par års erfarenhet av helpdeskarbete eller att du har studerat en relevant utbildning. Viktigt är att du uttrycker dig väl i tal och skrift och att du verkligen gillar att ge kundservice.
Din IT-kompetens är generellt sett hög. Du genomför underhåll av datorer, förstår dig på operativsystem och felsökning samt har grundläggande nätverks- och serverkunskaper.
Urval sker löpande. Har du frågor eller funderingar kontakta gärna
peter.jamsin@sogeti.se. Vi ser fram emot att ta emot din ansökan!
Ha en fin dag!
Alla människor ska ha samma möjligheter. Inte minst i sitt arbete, därför är jämställdhet en självklarhet för oss och vi tar mängder av initiativ för att främja detta, bland annat genom #addher - ett av Sveriges största nätverk för kvinnor i IT-branschen.
Ersättning Fast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-06-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sogeti Sverige AB (org.nr 556631-4687),
http://www.sogeti.se/ Arbetsplats Sogeti
Jobbnummer 8338406
Observera att sista ansökningsdag har passerat.