On Site Recruitment Specialist

Kelly Services AB / Administratörsjobb / Karlskrona
2013-03-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "On Site Recruitment Specialist" (publicerad 2013-04-08) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Karlskrona, Ronneby, Torsås, Karlshamn, Emmaboda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kelly Services AB i Karlskrona, Bromölla, Kalmar, Kristianstad, Växjö eller i hela Sverige

Kelly Services har ett uppdrag hos kund att hantera all temporär personal genom ett outsourcing-program kallat Managed Service Provider och söker nu en Onsite Recruitment Specialist.

Kelly Services har genom detta uppdrag ansvaret för urval och anställning av all temporär personal, och ansvarar även för alla kompletterande personalleverantörer som är medlemmar i programmet. Detta är ett program som Kelly Services har aktivt idag med närvaro på plats hos vår kund i Uppsala.

ROLLEN
Kelly söker nu en person som kan axla rollen som Onsite Recruitment Specialist med bas i Uppsala och med ansvar att sköta rekryterings- och inhyrningsprocesserna för temporär personal hos kund. Som Onsite Recruitment Specialist är ditt ansvar att sköta relationerna mellan kund (anställande chef) och Kelly Services, samt andra leverantörer som är medlemmar i programmet. Du kommer att på plats hos kund jobba med de frågor som berör inhyrning av temporär personal från de företag som är medlemmar i programmet.

I rollen som Onsite Recruitment Specialist rapporterar du till Kellys Key Account Manager i Sverige och programmets internationella chef, samt att du samarbetar med säljteamet om framtida aktiviteter inom programmet.

ANSVAR
Hantera ärenden från orderifyllnad till kandidatens första arbetsdag hos kund:
• Hjälpa anställande chef med att skapa en tjänstebeskrivning, informera om den aktuella prisbilden på önskad kompetens, säkerställa rätt förväntningar och hjälpa anställande chefer med intervjuplanering och förberedelser.
• Administrera uppdragsmallar och skicka dessa till Kelly och andra godkända leverantörer i programmet.
• Fungera som kontakt för eventuella frågor rörande lediga tjänster.
• Säkerställa att endast högaktuella kandidatprofiler presenteras för kund.
• Koordinera kandidatintervjuer till förmån för anställande chefer.
• Bekräfta uppdragslogistik och att on-boardingprocesser efterföljs.

Hantera frågor rörande leverantörer som är medlemmar i programmet:
• Säkerställa att on-boardingprocesser för temporär personal följer Kellys och kundens uppsatta struktur.
• Säkerställa att leverantörerna som deltar i programmet följer Kellys och kundens uppsatta regler.
• Daglig kontakt med anställande chefer och leverantörer för att lösa programrelaterade frågetecken:

På lämpligt sätt underhålla kund och leverantörsrelationer:
• Författa professionella rapporter, följa upp och upprätthålla en god kommunikation med kund och leverantörer.
• Agera expert för alla frågor som rör temporär personal och hjälpa anställande chefer med utmanande rekryteringar.
• Bidra till Kellys programteam och säkerställa att bästa möjliga service alltid ges till både kunder och leverantörer.

Proaktivt identifiera flaskhalsar och föreslå lösningar:
• Genomföra resursplanering med anställande chefer så att man effektivt kan förutspå personalbehov.
• Säkerställa att deltagare/ anställda i programmet uppfyller sina mål genom att aktivt delta i förbättringsarbetet av leveransprocessen.
• Analys och verifiering av rapporter som berör rekryteringsresultat, headcount och kostnader.

KVALIFIKATIONER OCH ERFARENHET
• Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
• Tidigare erfarenhet från bemanning / rekrytering / HR
• Duktig på att utveckla och underhålla relationer med kunder och leverantörer.
• Goda förhandlings- och intervjukunskaper.
• Effektiv och organiserad.
• Utmärkta IT-kunskaper så som MS Word, Excel, Power Point och e-upphandlingsverktyg.

PERSONLIGHET:
• Vara en duktig problemlösare
• God kommunikatör, administratör
• Kunna prioritera och effektivt hantera många uppgifter som kräver detaljmedvetenhet.
• Leda och bidra till teamet.
• Visa upp initiativtagande egenskaper och motivation.

URVALSPROCESSEN
Kandidater som väljs ut kommer i ett första steg
Ansökan sker endast via nedanstående länk!

Goda kunskaper i Excel

Publiceringsdatum
2013-03-07

Arbetstider och omfattning
Heltidsanställd

Ersättning
Enligt Överenskommelse

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: 384931
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Kelly Services AB

Adress
Kelly Services AB
Regeringsgatan 77
11139 Stockholm

Jobbnummer
1486586

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kelly Services AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kelly Services AB: