Omsorgsförvaltningen söker LSS/SoL handläggare
Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Sandviken
2013-03-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Omsorgsförvaltningen söker LSS/SoL handläggare" (publicerad 2014-01-22) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen i Sandviken Alpin skidåkning, bad längs Storsjöns stränder och rekreationsområden i anrika bruksmijöer. I Sandviken väntar ett rikt frilufts- och kulturliv i kombination med låga boende- och levnadskostnader. Allt i en internationell atmosfär kring den högteknologiska verkstadskoncernen Sandvik AB. Sandvikens Kommun arbetar för en bra livsmiljö för kommunens 37000 invånare samt att vara den goda arbetsplatsen för över 3000 anställda.
Omsorgsförvaltningen med ca 1100 anställda omfattar äldreboenden, demensboenden, korttidsboenden, hemtjänst, nattpatrull, träffpunkter, LSS-boenden, grupp- och servicebostäder, personlig assistans, socialpsykiatri samt trygghetspatrull.
Inom Omsorgsförvaltningen finns en ledningsgrupp som har till ansvar att arbeta strategiskt och ta beslut om verksamhetens inriktning, arbeta med uppsatta mål och strukturer för verksamheten, uppföljning och utvärdering av mål, förändringsbehov, omvärldsbevakning mm.
Utöver ledningsgrupp finns stödfunktioner mot verksamhet och övriga samverkanspartner i form av administrativt stöd och personalstöd.
Handläggarenhetens ansvar omfattar myndighetsutövning för kommunens äldre och funktionshindrade. Enheten utreder behov och fattar beslut om insatser med beaktande av rätten till trygghet, självbestämmande och integritet.
Publiceringsdatum2013-03-13ArbetsuppgifterSom handläggare kommer du att arbeta med utredning, bedömning och beslut samt uppföljning av insatser enligt Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade (LSS). I uppdraget ingår också att utreda, bedöma och besluta om bistånd enligt Socialtjänstlagen (SoL). Arbetet innebär en nära dialog med personer som ansöker om insatser samt deras företrädare. Ett nära samarbete med samarbetspartners och de som verkställer insatserna.
KvalifikationerDu som söker har en högskoleexamen från socionomprogrammet, sociala omsorgsprogrammet eller likvärdig utbildning. Det krävs god kunskaper om gällande lagstiftning och erfarenhet av utredning, bedömning och beslut. Du ska ha god datorvana och en stor förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt. Det är viktigt att du kan organisera och strukturera det dagliga arbetet. Du kommer att arbeta i ett team där vi sätter stor vikt vid den sociala kompetensen och du ska också kunna arbeta självständigt. Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete och ett trevlig team att arbeta i. Körkort är ett krav.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast möjligt efter överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-03-26
Vi välkomnar alla sökande som bidrar till mångfald oberoende av ålder, kön, funktionshinder, social och kulturell tillhörighet, religionstillhörighet eller sexuell läggning.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Ange följande referens när du ansöker: 44-13
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktInger Leonardsson, Handläggningschef 026-24 15 93
Facklig kontaktTanja Sjöstrand, Vision
FöretagSandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen
AdressSandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen
Stadshuset, Odengatan 37
81180 Sandviken
Jobbnummer 1492939
Observera att sista ansökningsdag har passerat.