Omsorgsassistent till Drottninggatans gruppbostad
Vimmerby kommun / Undersköterskejobb / Vimmerby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla undersköterskejobb i Vimmerby,
Hultsfred,
Ydre,
Kinda,
Västervik eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vimmerby kommun i Vimmerby,
Hultsfred,
Västervik,
Kalmar eller i
hela Sverige Vimmerby är den lilla kommunen i Småland som har mycket att erbjuda; förutom det gedigna kulturarvet från Astrid Lindgren kännetecknas kommunen också av ett mångsidigt näringsliv, stort lokalt engagemang, aktivt föreningsliv, vacker natur och rogivande miljö.
Vi söker nu en Omsorgsassistent till Drottninggatans gruppbostad!
Ditt nya jobb
Som omsorgsassistent på Drottninggatans gruppbostad ger du stöttning till personer med särskilda behov för att underlätta och ge dem en god och meningsfull vardag. Ett gott bemötande är en självklarhet och i din roll inspirerar och engagerar du dig i individens vardag. I tjänsten planerar du både enskilt och i grupp för ett utforma arbetsuppgifterna efter individens behov och förmåga enligt genomförandeplanen. Vi tar tillvara på det friska hos varje individ och du arbetar för att främja delaktighet och självbestämmande som ska bidra till god livskvalitet för den enskilde. I arbetsuppgifterna ingår att föra dokumentation i Procapita. Arbetstiderna varierar med tjänstgöring dag, kväll och helg. Dock inte natt.
Publiceringsdatum2021-01-28KvalifikationerVi söker dig som har:
• Examen från vård- och omsorgsprogrammet eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• B-körkort
• Datorvana
Erfarenhet av liknande arbete ses som meriterande.
Som person har du en positiv inställning samt ett serviceinriktat förhållningssätt. Arbetet kräver att du är lugn, lyhörd och flexibel samt har förmåga att anpassa ditt arbetssätt utifrån de behov som brukaren har. Det är viktigt att du är ansvarstagande och kan arbeta självständigt då stor del av arbetet kan ske på egen hand. Det är även viktigt att du har en god samarbetsförmåga. Arbetet kräver även dokumentation och därför måste du ha datorvana samt kunna uttrycka dig väl muntligt och skriftligt i svenska språket.
Tjänsten omfattas av registerkontroll. Du som sökande måste uppvisa utdrag från polisens belastningsregister innan anställning sker.
Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och intresse för tjänsten. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.
Anställningens omfattning
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: 2021-04-21 eller enligt överenskommelse
Så ansöker duSista ansökningsdatum: 2021-02-21
Urval och intervjuer sker löpande.
Vi tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem där du bifogar CV och personligt brev.
Vimmerby kommun som arbetsgivare
Ansvar, mod och fantasi - det är våra värdeord när vi tillsammans arbetar för att ge bästa tänkbara service och omsorg till Vimmerby kommuns ca 15 700 invånare, våra företag och för alla som besöker oss. Vi är cirka 1 300 anställda i 170 olika yrkesroller. Vi erbjuder dig en arbetsplats som uppmuntrar till delaktighet och strävar efter en god balans mellan arbete och fritid. Läs mer om Vimmerby kommun som arbetsgivare på vår hemsida;
www.vimmerby.seÖvrig informationInför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till annonskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.
Fackliga representanter nås via kommunens växel 0492-76 90 00.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Dag, kväll och helg 100 %
ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-02-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVimmerby kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Vimmerby kommun (org.nr 212000-0787),
http://www.vimmerby.se Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Vimmerby Kommun
Jobbnummer 5545494
Observera att sista ansökningsdag har passerat.