Olympus söker norsktalande försäljningsadministatör/kundservicem

Manpower Försäljning/Kundservice / Säljarjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Manpower Försäljning/Kundservice i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Olympus Sverige AB tillhör en världsomspännande koncern med säte i Japan och har totalt i världen 40 000 anställda. Olympus i Sverige omfattar tre divisioner: Consumer Products - främst digitala kameror, Medical Systems - medicinska och kirurgiska system samt Industrial Systems. Läs gärna mer på www.olympus.se

I samarbete med Experis rekryterar nu Olympus Sverige AB en norsktalande försäljningsadministratör. Befattningen är en tillsvidareanställning med placering i Solna, nära Solna Station.

Publiceringsdatum
2012-04-16

Dina arbetsuppgifter
Som försäljningsadministratör ingår du i kundserviceteamet för affärsområde Imaging systems och arbetar i första hand med norska kunder/återförsäljare men även med kunder i Sverige. Du har mycket kundkontakter och ger support till företagets kunder per e-post, telefon, EDI och företagets webbshop. Registrering och administration av beställningar från kund tillhör de dagliga arbetsuppgifterna, liksom andra administrativa uppgifter tex. översättning och korrekturläsning av manualer.

Rollen innefattar även ett nära samarbete med företagets säljteam och du hjälper till med innesäljarbetet. Du kommer även att ha kontakter med det europeiska huvudkontoret gällande leveranser m.m. Du blir placerad på företagets kontor i Solna.

Vem är du?
Vi söker dig som har en hög servicegrad, är diplomatisk och som vill arbeta i en roll där du får vara med och ge service och samtidigt på ett kreativt sätt lösa problem för konsumenter och återförsäljare. Vi tror att du är en lugn och stabil person med skinn på näsan som besitter tålamod och tar ansvar, i kombination med att du är utåtriktad, hanterar ett högt tempo och trivs med många kontakter. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från försäljning, kanske i butik. Intresse för hemelektronikprodukter och/eller foto är meriterande, liksom tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete och affärsstödssystem. Förutom Svenska talar och skriver du flytande Norska på modersmålsnivå och behärskar även god engelska i tal och skrift.

Vad kan Olympus erbjuda dig?
Jobbet som medarbetare till kundtjänst erbjuder ett omväxlande, spännande arbete på ett internationellt företag med välkända och väldesignade produkter av hög kvalitet. Det är ett ungt, dynamiskt och professionellt team som du kommer att arbeta med.

Kotaktperson
Tjänsten söker du via länken nedan. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt. Har du frågor om tjänsten så är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Catrine Björn på telefon 08-452 33 39. Sista ansökningsdag 10/5.

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-05-10
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Catrine Björn, +46 8 452 33 39

Företag
Manpower Försäljning/Kundservice

Adress
Manpower Försäljning/Kundservice

Jobbnummer
1215400

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Manpower Försäljning/Kundservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Manpower Försäljning/Kundservice: