Office Manager till Kyocera

Bravura Sverige AB / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2022-07-20

Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Kyocera.

Om företaget
Kyocera grundades i Japan på 50-talet som en tillverkare av keramiska produkter av olika slag. Bolaget verkar inom ett antal affärsområden. Kyocera vill skapa möjligheter för materiell och intellektuell tillväxt för sina medarbetare, och genom sina gemensamma insatser, bidra till framsteg för samhället och mänskligheten. Kyocera tror på att samexistera harmoniskt med samhället, deras globala gemenskap och naturen. Harmonisk samexistens är den underliggande grunden för all deras affärsverksamhet och de arbetar för att skapa en värld av välstånd och fred. På Kyocera Document Solutions så säljer och marknadsför bolaget allt som har med dokumenthantering att göra. I Sverige är de drygt 20 personer som framgångsrikt arbetar med detta.


Dina arbetsuppgifter
Som office manager ansvarar du för att ta hand om kontoret så att det blir en skön mötesplats både för teamet och Kyoceras partners och deras slutkunder. Du ansvarar för växeln och besvarar inkommande samtal från kunder, sköter infomailen, hjälper till med bokningar och beställningar samt svarar på fakturafrågor. I rollen kommer du att vara ansvarig för samordning gällande personal- och månadsrapporter för alla verksamhetschefer. Utöver kontorsuppgifterna jobbar du aktivt med att skapa en säker och hälsosam arbetsmiljö. Detta innebär i att du jobbar med Kyoceras globala ISO14001-certifikat och håller i regelbundna utbildningar och administrera regelbundna aktiviteter som ex vis utrymningsövningar och skyddsronder. Vid behov avlastar du marknadsavdelningen med administrativa såväl som ekonomiska uppgifter, detta kan tillexempel innebära uppdatering av Kyoceras hemsida. Slutligen hjälper du till och assisterar serviceteamet med olika uppgifter när behov uppstår.

• Hålla ordning på kontoret, kontakt med leverantörer och inköp av kontorsmaterial, mat och liknande.
• Sköta växel, infomail och reception samt hjälpa till med olika bokningar och beställningar
• Samordna inför rapportering gällande personal och månadsrapporter
• Ansvara för rapportering, uppföljning och hantering av Kyoceras ISO14001-certifikat
• Avlasta marknadsavdelningen
• Assistera serviceteamet med olika uppgifter vid behov

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasial utbildning
• Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
• Tidigare erfarenhet från att arbeta med service och kundbemötande
• Tidigare erfarenhet av arbete i reception och/eller administration är meriterande

För att trivas i rollen tror vi att du är en person som gillar att lösa problem på en logisk grund. Du agerar professionellt i ditt bemötande och mån om att leverera en förstklassig kundservice. Vidare har du en förmåga att självständigt hitta lösningar på problem och tar egna initiativ och beslut. För att lyckas i rollen är du flexibel i ditt arbetssätt och jobbar enligt Kyoceras filosofi.

Övrig information:

Start: September
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: receptionist, reception, office manager, office coordinator, heltid, administratör, administration, service, kundservice, support, kundsupport, kontorsadministration, kontorsarbete, kontor, koordinator, order, orderhantering, ordermottagning, BackOffice, telefonist, växeltelefonist, växel, Stockholm

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Anja Jablanovic
anja.jablanovic@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
6832979

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: