Office Coordinator till Bergenstråhle & Partners

PerformIQ Work AB / Receptionistjobb / Stockholm
2017-11-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Office Coordinator till Bergenstråhle & Partners" (publicerad 2017-11-10) ⬅️


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PerformIQ Work AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Tjänstebeskrivning
Är du en serviceinriktad person med ett öga för detaljer?
Vill du arbeta i en organisation som brinner för utveckling och innovation?
Då kan tjänsten som Office Coordinator på Bergenstråhle & Partners vara rätt tjänst för dig!

Till Bergenstråhle & Partners söker vi nu en Office Coordinator. Tjänsten som Office Coordinator innebär att proaktivt arbeta för att skapa en trivsam arbetsmiljö för både kollegor och kunder på kontoret. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ta emot kunder på kontoret, se till att kontorslokaler samt konferensrum ser snyggt ut, starta upp på morgonen med exempelvis kaffemaskin samt inköp av kontorsmaterial. Även enklare posthantering förekommer. Som Office Coordinator kommer du att ansvara för frukostuppdukningar, lunchbeställningar vid möten och se till att det är fint i entrén med exempelvis blominköp. Du kommer att vara delaktig i att koordinera konferenser gällande mat och dryck samt projektleda evenemang. Dessa kan förekomma på kvällstid.

I rollen som Office Coordinator kommer du till exempel att:
• sköta enklare posthantering
• ta emot besökare
• sätta upp mötesrum
• inköp av kontorsmaterial
• allmän kontorsöversikt

Tjänsten passar dig som trivs i en roll med varierade arbetsuppgifter både högt och lågt.


Krav på person
Vi söker dig som har tidigare arbetslivserfarenhet gärna inom ett serviceyrke.

För att lyckas i rollen som Office Coordinator krävs vidare:
• mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• arbetslivserfarenhet

Det är meriterande om du arbetat i en liknande roll sedan tidigare. Vi ser att du som söker är en prestigelös person med en hög känsla för service. Du har ett öga för detaljer och är duktig på att förutse kommande behov. Vidare är du en person som trivs i en roll som spindeln i nätet där det ställs krav på att vara noggrann. I din roll som kontorsansvarig receptionist kommer du att ha kontinuerlig kontakt med kunder, kollegor samt leverantörer. Därför är det av stor vikt att du är kommunikativ och trivs i mötet med andra.

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som kontorsansvarig receptionist.


Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Stockholm

PerformIQ - rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Alexandra Berg på 073-353 75 20. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.


Företagspresentation
Bergenstråhle & Partners har sedan starten 1934 hjälpt företag att skydda sina tekniska lösningar, sin design och sina varumärken. Idag hjälper vi innovativa företag att inte bara skydda utan också utveckla värdet på sin samlade kunskap. Att ta ett helhetsgrepp om sitt kunskapskapital har aldrig varit viktigare, och vi sätter våra kunders verksamhet i fokus. Vi har erfarenhet och kompetens inom teknik, juridik och affärsutveckling och vi jobbar med patent, designskydd och varumärken i första hand ur ett affärsmässigt perspektiv.

Hos Bergenstråhle står du aldrig ensam. Vår vision är att vara bäst på att hitta, skydda och maximera värdet på våra kunders samlade kunskap. Detta kan vi leva upp till genom vår kompetens och erfarenhet inom teknik, juridik och affärsutveckling, och vi har kapaciteten att hjälpa våra kunder med alla frågor kring patent, varumärken, design, upphovsrätt och företagshemligheter. Vi har en helhetssyn på våra kunders verksamhet och ser patent, designskydd och varumärken i första hand ur ett kommersiellt perspektiv.

Sökord: receptionist, kontorsassistent, service, kundservice

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-11-01

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-01
Ange följande referens när du ansöker: 3189
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexandra Berg alexandra.berg@performiq.se

Företag
PerformIQ Work AB

Adress
PerformIQ Work AB
Sveavägen 159
11346 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 159

Jobbnummer
3778673

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PerformIQ Work AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PerformIQ Work AB: