Office Admin Till Mettler Toledo

Hrm Affärsutveckling I Stockholm AB / Administratörsjobb / Stockholm
2021-09-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Office Admin Till Mettler Toledo" (publicerad 2021-11-10) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hrm Affärsutveckling I Stockholm AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

METTLER TOLEDO är en ledande global leverantör av precisionsinstrument och tjänster med mer än 16 500 anställda världen över. Våra produkter och tjänster går att köpa i över 100 länder. Koncernen, med huvudkontor i Schweiz, är noterat på New York Stock Exchange och omsatte 2020 ca. 2,8 miljarder USD. I Norden finns snart 200 anställda, varav ett 120-tal i Sverige. METTLER TOLEDOs kultur är formad av innovation och internationell prägel. METTLER TOLEDO blev 2020 "Great place to work"-certifierade i Norge, Sverige och Danmark.

Mer information om METTLER TOLEDO finns på www.mt.com

Om rollen

I rollen som Office Admin är du frontfigur för METTLER TOLEDO och ansvarar för att stockholmskontoret är en trevlig plats att vistas på. En stor bredd av arbetsuppgifter bidrar till sociala och varierade dagar. Administrativa uppgifter varvas med praktiska och du är även ett stöd åt HR-avdelningen.

I ditt ansvar ingår det att se till att kontoret ser rent och snyggt ut samt ansvara för trivseln och aktiviteter såsom frukost, konferenser och evenemang. Som Office Admin hanterar du kundförfrågningar, har löpande kontakt med leverantörer och ansvarar för företagets ca 70 leasade bilar.

I rollen ingår även att:

Vara delaktig i arbetsmiljöarbetet tillsammans med HR och skyddsombud. Hålla i en kortare säkerhetsgenomgång med alla nyanställda avseende utrymningsvägar, brandutrustning mm på kontoret. Vara proaktiv och ge förslag på förbättringar vid behov och upptäckt av brister. Stötta HR med exempelvis HR-administrativa uppgifter så som att ta fram adresslistor, koordinera hälsoundersökning, skicka ut informationsmejl mm. Svara på externa undersökningar inkl. dokumentation för alla 3 länder till våra kunder. Beställa kontorsmaterial, förbrukningsvaror och möbler. Ha löpande dialog med leverantörer (tex städfirma), följa upp kvalitet och sköta avanmälan vid semestertider osv.Upphandling av nya leverantörer, ta fram underlag och vara med i urvalet. Koordinera källsortering, grovsopor och ansvara för att gamla möbler slängs.Ansvara för kontoret, att det är rent och snyggt och bevaka så att andra håller ordning, rengöra kaffemaskin och diskmaskin regelbundet. Svara i växeltelefonen.

Bakgrund och Personlighet

Vi söker en driven, nyfiken och ödmjuk person med hög integritet. Du är positiv, prestigelös, lojal och serviceminded och kan lätt växla mellan noggrannhet i administrativa uppgifter och proaktivitet i praktiska uppgifter. Du sprider glädje i varje interaktion med såväl kollegor som leverantörer och kunder. Du arbetar strukturerat och självgående samtidigt som du har lätt för att samarbeta. Flexibilitet och initiativtagande är ledord när du arbetar med hela företagets bästa för ögonen.

Vi ser att du har några års relevant arbetslivserfarenhet samt att du uttrycker dig mycket väl på svenska och engelska i såväl tal som skrift. Det är meriterande med erfarenhet från liknande roll, serviceyrken, projektansvar samt med kunskaper inom andra nordiska språk.

Vårt erbjudande till dig

Vi är stolta över vår unika kultur och enorma organisationsanda. Varje medarbetare spelar en roll för att göra METTLER TOLEDO till en bra arbetsplats och en stark konkurrent på marknaden. Vår företagskultur bygger på personliga initiativ och ger medarbetarna frihet att utveckla nya idéer. Det finns många möjligheter att tillämpa dina färdigheter inom företaget.

Ansökan

Låter detta spännande? Skicka in din ansökan i form av CV och ett personligt brev genom att klicka på "Ansök här". Intervjuer kommer att ske löpande så tveka inte över att skicka in din ansökan redan idag. Sista ansökningsdag är den 28 oktober.

För mer information kring tjänsten vänligen kontakta ansvarig konsult Albert Lundgren på albert.lundgren@hrmab.se, +46 70 236 36 99 eller ansvarig researcher Lisa Ivemark Schéle på lisa.ivemark.schele@hrmab.se, +46 70 238 00 31. Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2021-09-30

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-10-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Hrm Affärsutveckling i Stockholm AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "hrm1269".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hrm Affärsutveckling i Stockholm AB (org.nr 556720-0117), http://www.hrmab.se/

Arbetsplats
HRM Affärsutveckling AB

Jobbnummer
6006267

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hrm Affärsutveckling I Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hrm Affärsutveckling I Stockholm AB: