Nytt jobb som handläggare hos Kronofogden i Karlstad

Experis AB / Ekonomiassistentjobb / Karlstad
2016-07-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nytt jobb som handläggare hos Kronofogden i Karlstad" (publicerad 2016-08-02) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kristinehamn eller i hela Sverige

Är du en noggrann person som gillar att jobba i högt tempo? Har du lätt för att ta till dig information och är van vid att jobba med siffror? Är du sugen på ett utmanande och omväxlande arbete? Då har vi jobbet för dig! Just nu söker vi handläggare till Kronofogden i Karlstad. Som handläggare ansvarar du för det som betalas in till myndigheten. Låter detta intressant? Tveka inte - sök redan idag!

Hur är företaget där jag kommer att jobba?

Kontoret är centralt beläget i Karlstad. På Kronofogden jobbar man teambaserat vilket innebär att du kommer att ingå i ett team som har ansvar för resultat, planering och fördelning av arbetet. Det är ett omväxlande arbete med mycket kontakt över telefon, såväl internt som externt.

Vad innebär tjänsten?

Som handläggare är du en viktig kugge i hjulet för verksamheten. Du har även en opartisk roll i samhället då det är Kronofogdens uppgift att se till att den som har pengar att fordra ska få hjälp att driva in dem och samtidigt se till att den som har en skuld att betala ska få stöd och vägledning för att reda ut sin situation. Det är ofta både utmanande och givande!

Vad gör en handläggare?

• Registrerar, fördelar och redovisar det som betalas in till myndigheten
• Har kontakt över telefon, både internt och externt

Vad måste jag kunna innan jag börjar som handläggare?

• Du kan starta den 1:a september
• Du kan jobba heltid i minst tre månader
• Du har en fullständig gymnasieexamen
• Har du dessutom en högskoleutbildning inom ekonomi, juridik eller samhällsvetenskapliga ämnen är det mycket meriterande
• Du har vana av administrativt arbete och erfarenhet av att arbeta med siffror

Vilka personliga egenskaper är viktiga?

• Du har en god analytisk förmåga
• Du är en problemlösare som gillar att åstadkomma resultat
• Du klarar av att vara noggrann även i ett högt arbetstempo
• Du är bra på att prioritera i ditt arbete, är flexibel och har en god samarbetsförmåga
• Du har en god kommunikationsförmåga, såväl i tal som skrift

Hur söker jag jobbet?

Det är enkelt! Klicka på ansök-knappen och följ instruktionerna. Vi tar inte tar emot ansökningar via e-post eller brev. Urval och intervjuer sker löpande, därför kan tjänsten bli tillsatt innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!

Har du frågor kring tjänsten?

1. Få svar snabbast genom att maila mig på
2. Du kan även nå oss på Talent Center via telefon 08-452 33 10.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporary

Publiceringsdatum
2016-07-20

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-31
Ange följande referens när du ansöker: 5950
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Jensing Semneby karin.jensing.semneby@manpower.se

Företag
Experis AB

Adress
Experis AB
65225
65225 1780

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2961444

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: