Nytänkande + gillar tempo = Pressansvarig i Nacka kommun
Nacka kommun / Administratörsjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Nacka,
Kristinehamn,
Karlskoga,
Storfors,
Lekeberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nacka kommun i Nacka,
Nykvarn,
Stockholm,
Lidingö,
Norrtälje eller i
hela Sverige Nacka är en av Sveriges mest expansiva kommuner som präglas av nytänkande och att ha medborgarens fokus i allt vi gör. Vi är en öppen och transparent kommun där kommunikationen bidrar till att nå målen och stärka varumärket. Vi ska vara bäst på att vara kommun, och vill ha med dig på vår resa att fortsätta göra Nacka till en kommunikativ organisation med ett starkt förtroende. Det här är en spännande tjänst med varierande uppgifter och stora möjligheter att kunna påverka innehållet.
Publiceringsdatum2017-01-19Dina arbetsuppgifterDu kommer att få skapa och upprätthålla medierelationer och samordna pressaktiviteter. I ditt arbete ingår även att nyhetsvärdera, producera pressmaterial, artiklar och faktaunderlag samt att arbeta med intern förankring i aktuella frågor. Du är en viktig del i kommunikationsarbetet, därför är det du som ger ledningen råd och stöd i mediefrågor. Du är väl insatt i den politiska processen och ser värdet av att ha koll på den lokala politiken. Du motiveras av att bevaka nyhetsflöden nationellt, lokalt samt i sociala medier. Och du värderar aktuella frågors effekt för kommunen och agerar utifrån din analys. Din arbetsplats är i Nacka stadshus där vi tillämpar ett flexibelt arbetssätt. Du kommer att ha ett tätt samarbete med din presskollega, men också med andra kommunikatörer, webbansvariga med flera.
Kvalifikationer•
Akademisk examen inom journalistik och/eller kommunikation.
•
Minst fem års erfarenhet av arbete med press-/mediefrågor i en större organisation.
• Erfarenhet av att coacha chefer och nyckelpersoner i mediekontakter.
•
En mycket god skribent som är van att ta fram budskap och formulera texter för olika kanaler och målgrupper.
•
Gedigen erfarenhet av att publicera i olika digitala kanaler.
•
En god erfarenhet av att ha arbetat med sociala medier när det till exempel gäller omvärldsbevakning och strategiskt tänkande.
•
Det är meriterande om du har arbetat med kriskommunikation.
Vidare har du en god förmåga att kunna hantera många frågor samtidigt och kunna sätta dig in i nya situationer med kort varsel. Du är analytisk och tar gärna egna initiativ. Du ska kunna arbeta självständigt men samtidigt vara mycket bra på att samarbeta med andra.
Anställningen
Tjänsten är på heltid och tillsvidare. Startdatum är så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag Sista ansökningsdag är den 6 februari 2017. Urvalet kommer att ske löpande så ansök gärna idag eller så snart som möjligt.
Frågor om tjänsten kan ställas till: Mats Bohman, 08-718 92 40, administrativ direktör, eller till: Ingrid Mohlin, 08-718 95 70, tf. chef för kommunikationsenheten.
Facklig kontaktperson: Yvette Forssmark, 08-718 91 68, Vision.
Till bemannings-, rekryteringsfirmor och säljare - vänligen respektera att vi inför den här rekryteringen noggrant tagit ställning till och valt kanaler för arbetet att hitta vår nya kollega varför er hjälp undanbedes i den här rekryteringen.
I Nacka bor närmare 100 000 personer och vi bygger bostäder med målet att bli 140 000 fram till år 2030. Vår service präglas av effektivt resursutnyttjande, starkt medborgarinflytande och stor valfrihet. Inom alla verksamheter är ambitionen att skapa bästa förutsättningar för kreativitet, innovation och kunskapsdelning.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNacka Kommun
AdressNacka Kommun
Granitvägen 15
13181 Nacka
KontorsadressGranitvägen 15
Jobbnummer 3272060
Observera att sista ansökningsdag har passerat.