Nykvarnsbostäder söker controller

Arena Personal Sverige AB / Controllerjobb / Nykvarn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla controllerjobb i Nykvarn, Södertälje, Gnesta, Ekerö, Salem eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal Sverige AB i Nykvarn, Södertälje, Gnesta, Ekerö, Salem eller i hela Sverige

Är du en erfaren controller som är på jakt efter nytt uppdrag? Se hit!
Om tjänstenI rollen som controller hos Nykvarnsbostäderansvarar du för att driva, utveckla och implementera verksamhetsuppföljning inom Nybo:sorganisation. Du ska analysera, och följa upp verksamheten. Som controller i ett mindre bolag är duett bollplank för avdelningschefer och Vd i såväl strategiska affärsbeslut som operativa verksamhetsbeslut. Du kommer med andra ord att ha en stödjande roll inom ekonomistyrningsområdet, vilket inkluderar att proaktivt arbeta fram/föreslå förändringar, effektiviseringar och bidra till utveckling av affären och interna arbetssätt.Exempel på arbetsuppgifter* Månadsrapportering, delårs- och årsbokslut. Utveckling inom områden som resultatuppföljning ochrapportering, investeringsarbete samt analyser och utredningar* Stödja redovisningsekonom i vissa moment i redovisningen* Stöd till verksamheten i uppföljning och planering * Stödja förvaltare med ekonomisk fastighetsuppföljning* Skapa/utveckla modeller för uppföljning och nyckeltal* Utveckla rapporteringen i ekonomi- och verksamhetssystem* Samordning av investeringsplaner, investeringsbudget och investeringskalkyler * Medverka i projektplanering och projektredovisning, projektuppföljning samt medverka med att samordna investeringsplanerna* Likviditetsplanering* Budget och prognos* Stöd till VD, ledning och styrelse i olika ekonomifrågor (adjungerad till ledningsgrupp i specifikafrågor)
Om digVi söker en kommunikativ och lösningsorienterad person som drivs av att få fungera som ettbetydelsefullt stöd. Du brinner för att utveckla ekonomistyrningen genom förbättringsarbete. Vi ser även att du är analytisk, initiativtagande och duktig på att arbeta självständigt så väl som i team.
Krav för tjänsten- Högskoleutbildning inom relevant område eller likvärdig erfarenhet.- Befattningen kräver minst 5 års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter.- Goda kunskaper inom verksamhetsstyrning, affärsutveckling, analys, budgetarbete och kalkylering- Du har erfarenhet av att driva budget- och prognosprocesser samt att arbeta med uppföljning och analys- Mycket goda kunskaper i Excel- Goda kunskaper i övriga Officeprogram- Meriterande med erfarenhet från fastighetsbranschen och redovisning enligt K3- Meriterande är att ha arbetat med hyressättning
ÖvrigtArbetstiderna är vardagar 08:00-17:00 med möjlighet till viss flextid. När du kommit in i arbetet går det bra att arbeta hemifrån 2 dagar i veckan.Uppdraget sträcker sig över 6 månader med chans till förlängning. Start omgående.
Om Arena PersonalArena Personalär experter på rekrytering och bemanning och är en av de mest erfarna aktörerna på den svenska bemanningsmarknaden. Vi är verksamma över hela Sverige, och har kollektivavtal med Unionen och LO.Som konsult hos oss på Arena Personal kan du förvänta dig en stöttande och nära Konsultchef. Hos oss får du möjlighet att testa på nya spännande arbetsplatser, bredda ditt nätverk och utveckla din karriär.
Vi ser fram emot att hjälpa dig till ditt nästa arbete!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-06-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Arena Personal Sverige AB (org.nr 556606-1916), https://arenapersonal.com/

Arbetsplats
Arena Personal

Kontakt
Emma Clarin
emma.clarin@arenapersonal.com
072-401 09 05

Jobbnummer
8721006

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal Sverige AB: