Nyfikna Tullexperter/Customer Coordinators sökes

Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg / Speditörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla speditörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

Nyfikna och kvalitetsmedvetna Tullexperter/Customer Coordinators sökes!
Vi erbjuder dig med tullbakgrund möjlighet till ett varierande och utmanande arbete på ett av våra större kundföretag.
Vi på Adecco, Office & HR ger dig en möjlighet till självständighet i ditt arbete och goda utvecklingsmöjligheter.

Publiceringsdatum
2011-06-28

Dina arbetsuppgifter
Kundföretagets tullavdelning är inne i en expansiv fas. Målet är att skapa en grupp som tillsammans är drivande i utvecklingen av en produkt samt företagets övriga tjänster. Du kommer mer detaljerat att sitta på tullavdelningen där du kommer ha hand om företagets tullhantering i både import och export. Vidare kommer du att vara i mycket kontakt med både kunder och internationella speditörer. Tjänsten är med start omgående och kommer att fortlöpa till den sista augusti med eventuell förlängning. Arbetstider är mån-fre, 8-16 (i mitten av augusti och framåt är arbetstiderna 8-17).

Erfarenheter
Du har 1-3 års tullerfarenhet, talar och skriver flytande engelska och svenska samt är bekväm med Officepaketet. Du är van vid goda kundrelationer och tycker om problemlösning. Du har god förståelse för system och processer samt god datavana. Tillsammans med dina kollegor förväntas du hantera en tillfälligt hög arbetsbelastning och har samtidigt förmågan att bibehålla en hög kvalitet gällande leverans och goda relationer.

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som har viljan och kapaciteten att ta egna initiativ, ansvar och kan leverera efter satta mål. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.
Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.
Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se och ansöker därifrån.
Vid frågor rörande rekryteringsprocessen vänligen kontakta rekryteringsansvarig Kristian Andersson på telefon 031 725 45 09.
Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 11 dagar - 3 månader
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-07-08
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Kristian Andersson, Rekryteringsansvarig, 031-7254509

Företag
Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg

Adress
Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg
Götgatan 11
41110 Göteborg

Kontorsadress
Götgatan 11

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-725 45 00

Jobbnummer
973505

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg: