Nyfiken och initiativrik supportmedarbetare till Uno telefoni

Magna AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Magna AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Arbetsbeskrivning
Är du en kommunikativ person som brinner för att ge god service? Då är du kanske Uno Telefonis nya stjärna! Som kundtjänstmedarbetare kommer du att tillhöra supportteamet som strävar mot att leverera service och support i världsklass till sina kunder. Teamets främsta arbetsuppgift är att supportera företagskunder inom Unos telefoniväxellösning där olika mobiloperatörer används beroende på kund. Du kommer att arbeta i ett flertal system och hantera ärenden, samtidigt som att du bemöter kunden med lyhördhet och god serviceanda per telefon och mejl.

Dina dagliga arbetsuppgifter innebär:
• Hantering av inkommande ärenden via telefon- och mejl
• Support på hård- och mjukvara
• Hantering av kunder i våra system
• Felsökning/problemlösning och ev. eskalering av kunders ärenden

De ärenden du tar emot kommer vara av varierad art och komplexitet. Tillägg och borttag i abonnemang och felsökning av diverse problem är exempel på ärenden som du kommer att hantera dagligen.

Du kommer att arbeta både självständigt och i nära samarbete med dina kollegor där ni hjälps åt att lösa ärenden för att ge kunden bästa service.

Arbetets omfattning:
Heltid, kontorstider, med startså snart som möjligt. Detta är en direktrekrytering av vår kund med 6 månaders provanställning.

Utvecklingsmöjligheter:
Detta är den perfekta möjligheten för dig som vill arbeta på ett familjärt och öppensinnat bolag tillsammans med ambitiösa och hjälpsamma kollegor. Uno Telefoni satsar på sin personal genom bra anställningsvillkor och ett starkt värderings- och kulturarbete för att få personalen att trivas och utvecklas. Samtlig personal på Uno lever efter mottot att de ska ha roligt på jobbet med mycket skratt internt i kombination med en hög professionalism gentemot företagets kunder. Att våga utmana sig själv och andra är en egenskap som de anställda delar med varandra. Nya idéer och utvecklingsförslag välkomnas varmt på företaget och du får stora möjligheter att påverka och bidra till organisationens framtida utveckling. Utöver att du får många utmaningar i denna roll och att arbeta med en helhetslösning för telefoni, finns det ett flertal utvecklingsmöjligheter inom bolaget och ytterligare ansvarsområden på sikt.

Kundföretaget
Uno Telefoni är en mobiloperatör med fokus på service och tjänster och fokuserar främst på små och medelstora företag. Uno startade sin verksamhet med att erbjuda växeltjänster till företag och blev efter endast ett par års kommersiell drift utsedd till Sveriges bästa växeltjänst av branschtidningen Telekom idag. Sedan dess har de utvecklat både verksamheten och deras tjänster till att idag vara en fullfjädrad mobiloperatör som inte bara erbjuder marknadens bästa växeltjänst utan även marknadens bästa service. De finns idag i Sverige och i Danmark och kan erbjuda lokala nummer, och därmed lokal representation för deras kunder, i hela Europa och utvalda delar av världen. Deras vision är att göra gränslös kommunikation möjlig för alla företag och deras mål är att skapa Sveriges bästa mobiloperatör, inte ur antalet kunder räknat utan utifrån vad deras kunder tycker om dem.

Din profil
Du har minst gymnasiekompetens och arbetslivserfarenhet från någon form av serviceyrke där du har vana att bemöta kunder. Du brinner för att ge god service och har en bra personkännedom där du anpassar kommunikationen utefter kundens kunskapsnivå. För att lyckas i tjänsten är det en fördel om du har en god teknisk förståelse och har lätt för att lära dig nya system. Vår kund ser gärna att du har erfarenhet från telekombranschen och en god förståelse för telefonilösningar och växlar, men det är inte ett krav. Det är även meriterande om du har någon form av supporterfarenhet via telefon från exempelvis en roll inom helpdesk och kundservice. Utöver detta är det ett plus om du har kunskap inom nätverk.

Personliga egenskaper:
För att lyckas i denna tjänst är du en person som trivs att arbeta i ett omväxlande arbetstempo och du är lugn och stabil även i situationer som kräver delad uppmärksamhet av flera arbetsuppgifter på en och samma gång. Du bemöter kunden på ett professionellt, informativt, tydligt och förtroendeingivande sätt och tar gärna en rådgivande roll gentemot kunden. Då du kommer att arbeta i ett flertal system är det viktigt att du är nyfiken och har en förmåga att ta till dig ny kunskap snabbt. Vidare är du en person som har en stor initiativkraft och du vågar ta för dig och uttrycka åsikter och komma med nya idéer. Ansvarsfull, pålitlig och punktlig är andra egenskaper som Uno Telefoni värderar högt hos sina medarbetare. Utöver det hoppas vi att du är lekfull samtidigt som du har ett inre driv att alltid göra det lilla extra.

Vårt företag
Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.

Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-06-07

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-07-31
Ange följande referens när du ansöker: 7408
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sandra Erdös sandra.erdos@magna.se 08-501 685 18

Företag
Magna AB

Adress
Magna AB
Industrigatan 4A
11246 Stockholm

Kontorsadress
Industrigatan 4A

Jobbnummer
3542566

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Magna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Magna AB: