Nu söker vi undersköterskor/vårdbiträde till Åkerbohemmet i Lött
Borgholms kommun, Socialförvaltningen / Undersköterskejobb / Borgholm
2022-03-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nu söker vi undersköterskor/vårdbiträde till Åkerbohemmet i Lött" (publicerad 2022-04-20) ⬅️
Visa alla undersköterskejobb i Borgholm,
Mönsterås,
Kalmar,
Mörbylånga,
Oskarshamn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Borgholms kommun, Socialförvaltningen i Borgholm Vi söker nu en undersköterska/vårdbiträde till Åkerbohemmet! Båda på demensen och på äldreboende.
Åkerbohemmet är ett vård- och omsorgsboende beläget i Löttorp på norra Öland.
På Åkerbohemmet finns 36 platser fördelat över fyra enheter med plats för åtta personer.
Två av dem är boende för personer med demenssjukdom.
Du kan förvänta dig ett omväxlande, stimulerande och meningsfullt arbete på en positiv och utvecklande arbetsplats. Vi tar tillvara på dig som kommer med idéer och vill utveckla tillsammans verksamheten.
Socialförvaltningen ansvarar för kommunens sociala omsorg innefattande
• äldreomsorg
• kommunens hälso- och sjukvård
• individ- och familjeomsorg
• omsorg om funktionsnedsatta
• administrativ enhet
Sök redan i dag då vi intervjuar löpande!
Publiceringsdatum2022-03-10ArbetsuppgifterDu arbetar i team med kollegor, hemsjukvård, kommun-rehab, biståndshandläggare och enhetschef. Vi arbetar på beställning av biståndshändläggare och utför de insatser som är beviljade enligt socialtjänstlagen. Du ska kunna ta emot och genomföra delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter.
KvalifikationerUndersköterska/vårdbiträde med utbildning eller erfarenhet gärna inom demens
Vi ser att du har ett intresse av att arbeta med äldre människor och att du har ett professionellt bemötande.
Din inställning är positiv och du ser det som ditt självklara ansvar att bidra till ett positivt arbetsklimat.
Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet där bemötande, samarbetsförmåga, självständighet, flexibilitet och engagemang ingår.
ÖVRIGT
Borgholms kommun omfattar norra delen av Öland - solen och vindarnas ö. Centralorter är Borgholm, Köpingsvik och Löttorp. De största näringsgrenarna i kommunen är besöksnäringen och lantbruket. Borgholms kommun har knapptt 11 000 åretruntboende invånare och över två miljoner besökare varje år.
Vi erbjuder en mångfald av yrkesområden och en mängd viktiga jobb. Hos oss arbetar ca 1000 medarbetare fördelat på fyra förvaltningar och två kommunala bolag. Vi arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare med bra anställningsvillkor och en god arbetsmiljö. I vårt arbete utgår vi från våra värdeord: Välkomnande-Utvecklande-Tillsammans.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.
OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Överenskommelse kan göras om sysselsättningsgrad. Schema. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBorgholms kommun, Socialförvaltningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1100757".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Borgholms kommun (org.nr 212000-0795)
Arbetsplats Borgholms kommun, Socialförvaltningen
Kontakt Enhetschef
Marion Beijnik Derksen
Marion.BeijninkDerksen@borgholm.se 0485 - 88263 Jobbnummer 6422626
Observera att sista ansökningsdag har passerat.