Nu söker vi en Senior Customer Service Representative!
Jula AB / Kundservicejobb / Skara
2025-09-08
Visa alla kundservicejobb i Skara,
Götene,
Lidköping,
Falköping,
Skövde eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jula AB i Skara,
Falköping,
Skövde,
Mariestad,
Trollhättan eller i
hela Sverige Har du ett skarpt öga för detaljer, en passion för problemlösning och vill vara med och höja kvaliteten i kundupplevelsen? Då kan du vara den vi söker till tjänsten som Senior Customer Service Representative.
Som Senior Customer Service Representative är du en central del av vårt kundserviceteam. Utöver att arbeta i det dagliga mötet med våra kunder som vanligtvis hör av sig via telefon och mejl med frågor om e-handel, sortiment, teknisk support och våra kundklubbar, så hanterar du som Senior Customer Service Representative i utvalda perioder mer komplexa och eskalerade ärenden som kräver djupare analys eller teknisk förståelse av vårt produktsortiment. Du fungerar också som ett viktigt stöd för dina kollegor genom att dela med dig av din kunskap, vägleda och bidra till ständiga förbättringar. Ditt arbete utförs mot uppsatta mål och i linje med vår kundservicepolicy och övriga riktlinjer.
Som en del av vårt team blir du den som tar vid när ärenden inte kan eller skall hanteras av First Line. Där bidrar du med i mer avancerad ärendehantering - från djupgående felsökning och analys till att driva fram lösningar ibland även i nära samarbete med andra avdelningar. En viktig del av rollen är också att vara ett stöd för våra First Line-kollegor. Du blir deras mentor och kunskapsresurs, hjälper till att utveckla kompetensen i teamet och säkerställer att rutiner och kvalitetsstandarder hålls på topp.
Vi tror också att du gillar att se förbättringsmöjligheter. Du kommer att identifiera återkommande problem, föreslå smarta lösningar och även ibland delta som specialkompetens i utvecklingsprojekt som syftar till att stärka kundupplevelsen. Sist men inte minst har du koll på kvalitet och struktur. Du dokumenterar ärenden effektivt och korrekt, bidrar till att uppdatera våra interna kunskapsdatabaser och ser till att våra rutiner är aktuella och relevanta. Kort sagt - här får du en nyckelroll där ditt arbete gör skillnad både för våra kunder och för dina kollegor.
Vad finns i ditt CV?
Vi ser gärna att du har erfarenhet av kundservice, gärna från en roll där du kombinerat service med en produktteknisk eller analytisk inriktning. Du är van att arbeta självständigt, tar egna initiativ och har ett starkt lösningsfokus - alltid med målet att skapa nöjda kunder. Din kommunikativa förmåga och pedagogiska ådra gör att du kan förklara komplexa saker på ett enkelt sätt, samtidigt som du uppskattar ordning och har ett strukturerat arbetssätt med känsla för detaljer. Vi tror också att du har ett genuint intresse för utveckling - både din egen och teamets - och att du gärna bidrar till en kultur där man delar kunskap och växer tillsammans.
Vem är du?
Du är en person som trivs i mötet med människor och brinner för att skapa riktigt bra kundupplevelser. När situationen blir komplex ser du en spännande utmaning snarare än ett hinder - du gillar att analysera, felsöka och hitta lösningar som gör skillnad. Som kollega är du hjälpsam och prestigelös, och du delar gärna med dig av dina kunskaper för att lyfta andra. Du är nyfiken, utvecklingsinriktad och ser förbättringsmöjligheter i vardagen - både för dig själv, teamet och kunderna. Med din kombination av noggrannhet och pedagogisk förmåga skapar du trygghet i både kunddialoger och interna samarbeten. Kort sagt: du är en lagspelare som samtidigt har förmågan att driva ditt eget arbete framåt med struktur och kvalitet.
Vad erbjuder vi?
Vår ostoppbara resa innebär förändring - och vi välkomnar dina tankar och idéer! Från de uppgifter du utför till hur vi tillsammans utvecklar vår verksamhet, dina åsikter, insatser och nya idéer spelar roll. Hos oss får du möjligheten att vara en del av ett internationellt företag där du kan växa och utvecklas. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med mycket hjärta och en stark teamkänsla. Du får chansen att ta ansvar och lära nytt, och om du gör ditt bästa så kan vi lova att det inte finns några gränser för hur långt du kan komma hos oss!
Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidaretjänst med 6 månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse och placeringsort är Julas huvudkontor i Skara. Jula har kollektivavtal med Unionen för tjänstemän. Sista ansökningsdag för tjänsten är 2025-09-28.
Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vill du vara med och göra skillnad för både kunder och kollegor? Skicka in din ansökan redan idag!
Frågor?
Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Customer Service Teamleader Rune B Johansen,
rune.brunberg-johansen@jula.se.
Ersättning -
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-09-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Jula AB (org.nr 556250-6252),
https://www.jula.se/ Jobbnummer 9498208