Norsktalande first line supporttekniker|Stockholm|Experis
Experis AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Är det dig vännerna ringer för IT-support? Brinner du för IT och vill fortsätta utvecklas inom området? Vi på Experis IT söker en norsktalande First Line Supporttekniker för uppdrag i Stockholm. Vi söker dig som brinner för service och vill utvecklas inom IT Support. Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2022-02-11Dina arbetsuppgifterDina arbetsuppgifter som supporttekniker i en helpdesk kommer bestå av att ta emot felanmälningar och registrera ärenden. Du kommer göra initial felsökning och tillämpa kända lösningar för att snabbt återställa användarens problem. Din roll innefattar även administration av konton och du har behörigheter till olika system t.ex. Active Directory, Exchange, VPN m.m.
Som supporttekniker kommer du aktivt hålla dig uppdaterad kring kundens interna rutiner/processer och arbeta efter dem.
Uppdragslängd: Tillsvidare
Omfattning: 100 %
Ort: Stockholm
Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet av IT support alternativt har ett stort IT-intresse och brukar hjälpa vänner och familj med tekniska problem. Ett krav för tjänsten är att du är flytande i svenska i både tal och skrift. Samt finska flytande i tal och skrift.
Som person är du ansvarsfull och strukturerad. Då du daglig kontakt med kund och tar emot dess felanmälningar är det viktigt att du är serviceminded och brinner för att ge bra service. Du ska trivas med att arbeta i ett högt tempo och vara öppen för förändring. Du ska även vara uppgiftsorienterad och tycka om att arbeta både självständigt och i team.
Det är meriterande om du har erfarenhet av support över telefon samt erfarenhet av ärendehanteringssystem samt fjärrstyrningssystem. Vi ser gärna att du även har erfarenhet av olika system som t.ex. AD (Active Directory), Office365, Exchange, Agresso samt erfarenhet av nätverk.
Experis är ett ledande konsultbolag inom IT/Tech i Sverige och del av den globala koncernen ManpowerGroup. Som konsult hos Experis får du chansen att avancera snabbt. Vi hjälper dig att ta nästa karriärsteg inom IT utifrån dina unika talanger. Tillsammans lägger du och din konsultchef upp en plan som möter dina karriärmål. Hos oss har du en trygg anställning och kan se fram emot både spännande arbetsuppgifter och ett nätverk av trevliga och kompetenta kollegor.
Som anställd på Experis har du tillgång till kompetensutveckling till exempel via plattformen Experis Career Accelerator där du har möjlighet att utbilda och certifiera dig inom många områden, exempelvis Cloud och Cyber security.
Så ansöker duVarmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urval sker löpande så ansök redan idag! Vi tar inte emot ansökningar via mejl, men om du har frågor om våra uppdrag eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta researcher Philip Erlandsson på
philip.erlandsson@se.experis.comVaraktighet, arbetstid
Heltid Temporary
ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagExperis AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2b872981-24e0-".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Experis AB (org.nr 556855-1104)
Arbetsplats Experis
Jobbnummer 6335681
Observera att sista ansökningsdag har passerat.