Norsk- eller finsktalande IT-support
Maxkompetens Konsult AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Maxkompetens Konsult AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Norsk- eller finsktalande IT-support
Är du flytande i norska eller finska och har erfarenhet av bland annat Windows, Active Directory, Office 365 och SCCM? Hos vår kund får du möjlighet att ständigt utvecklas och tillsammans med ett härligt team leverera förstklassig support.
Om rollen
Vi söker nu en supporttekniker till vår kunds servicedesk. Som supporttekniker är du en tekniker som arbetar i en bred roll med varierande arbetsuppgifter och utmaningar. Du har möjlighet att få djupare insyn i olika IT-miljöer och tillsammans med ett härligt team dela kunskap och leverera förstklassig supportleverans till bolagets kunder.
I denna servicedesk finns det ingen uppdelning mellan första och andra linjen, här får alla chansen att utnyttja sin kompetens maximalt! Man delar på inkommande ärenden samtidigt som man gör sitt bästa för att lösa så många ärenden som möjligt i första supportteamet. Det är viktigt att kunderna får så bra support som möjligt så fort som möjligt och en viktig del av det är kompetenta medarbetare i hela supportorganisationen.
Du kommer bland annat arbeta med:
* Ta emot ärenden från kunders användare och ge ett bra bemötande
* Hantering av klientdatorer, servrar och mobiltelefoner
* Jobba med Active Directory administration
* Följa upp och slutföra våra användares ärenden med fokus på kundnöjdhet
* Identifiera och rapportera återkommande problem inom bolagets supportleverans
Detta är en direktrekrytering till vår kund, med placering på deras kontor i Liljeholmen.
Din profil
För att du ska trivas hos vår kund ser vi att du är serviceinriktad, noggrann och stresstålig. Du är en lagspelare som gillar att jobba i grupp. Du trivs i en miljö där man delar kunskap med varandra och ligger i framkant vad beträffar tjänster och teknik.
Lite av det vi värdesätter hos dig som sökande:
* Stort eget intresse och driv
* Erfarenhet av att jobba i servicedesk med teknisk support
* Kunskap inom exempelvis Windows Server och Klient, Apple MacOS, Active Directory, Office 365, SCCM, nätverk, hårdvara, ärendehanteringssystem
* Förmåga och intresse att genomföra felsökning
* Relevant utbildning
* Flytande norska eller finska i tal och skrift
Visa gärna ditt intresse så snart som möjligt! Vi arbetar löpande med att gå igenom ansökningar.
Om kunden
Vår kund är ett nordiskt IT-företag verksamt i Sverige, Island, Norge, Finland och Danmark.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
Publiceringsdatum2021-09-09ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-10-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagMaxkompetens Konsult AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "RKKuTXikRUCC8cAJoadHjg==".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Maxkompetens Konsult AB (org.nr 556667-3199)
Arbetsplats Maxkompetens
Jobbnummer 5954469
Observera att sista ansökningsdag har passerat.