Nöjesbokare till Sveriges bästa nöje

Gröna Lund / Butikssäljarjobb / Stockholm
2016-01-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nöjesbokare till Sveriges bästa nöje" (publicerad 2017-03-02) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gröna Lund i Stockholm, Norrköping eller i hela Sverige

Gröna Lund är Sveriges äldsta tivoli och omfattar 30 attraktioner, sex restauranger samt ett varierat utbud av lotterier, 5-kampsspel och mat- och snackskiosker. Tivolit bjuder även på en mängd underhållning i form av konserter, dans och barnunderhållning. 2015 hade Gröna Lund ca 1300 anställda under säsong och besöktes av ca 1,4 miljoner gäster, vilket gör tivolit till en av landets ledande besöksattraktioner.

Gröna Lund är en del av Parks and Resorts, Nordens ledande aktör inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Aquaria, Furuvik och Skara Sommarland.

Att sprida glädje och skapa sagolika minnen är en del av vår vardag. Vill du vara en del av denna magiska värld och hjälpa våra gäster att boka in upplevelser i världsklass? Då kan detta vara något för dig.

Gröna Lund söker till Nöjesbokningen kommunikativa klippor som brinner för att ge våra gäster den absolut bästa upplevelsen. Arbetet på Nöjesbokningen innebär att besvara samtal från våra gäster, att boka in upplevelser för femkampare och skolklasser samt ge svar på frågor om Gröna Lunds restauranger, produkter och övriga utbud. I arbetet ingår även att hjälpa våra gäster med ärenden som rör årskort samt köp på internet.  

Tillsammans arbetar Nöjesbokningen som ett team med målet att erbjuda varje gäst en service i världsklass. Vi söker nu dig som brinner för service, har en utmärkt kommunikationsförmåga och behåller lugnet även när arbetstempot är högt. Vidare är du flexibel och kan arbeta lika effektivt självständigt som i grupp.

Du har minst ett års dokumenterad erfarenhet från serviceyrket och kan uttrycka dig korrekt och professionellt på svenska och engelska i såväl tal som skrift. Du bör ha en god datorvana och får gärna ha ett tekniskt intresse. Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete via telefon från exempelvis kundsupportavdelning, samt tidigare erfarenhet av att arbeta i bokningssystem. 

Tjänsten är en säsongsanställning med start i mitten av april. Arbetstiden är varierande och är förlagd till vardagar, helger och röda dagar. Sista ansökningsdag är den 3 februari. Vi tar inte emot ansökningar via mail.

Du är välkommen att kontakta oss om du har några frågor eller funderingar.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2016-01-25

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Rekryteringen Gröna Lund, Parks and Resorts 010 708 94 00 rekrytering@parksandresorts.com

Företag
Gröna Lund

Adress
Gröna Lund
Lilla allmänna gränd 9
11521 Stockholm

Kontorsadress
Lilla allmänna gränd 9

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2633961

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gröna Lund

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gröna Lund: