NOC-tekniker till telekomjätte
Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.
Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.
Publiceringsdatum2016-01-28FöretagetFöretaget är en av Sveriges ledande telekomleverantörer och erbjuder kommunikationslösningar mot företagskunder i Norden. De har sitt huvudkontor i Stockholm och lokala kontor runt om i hela landet.
Du börjar som konsult hos Bravura under sex månader. Det finns mycket god möjlighet till överrekrytering till kundföretaget.
Dina arbetsuppgifterI rollen som NOC-medarbetare kommer du att tillhöra ett team som arbetar med driftövervakning 24 timmar om dygnet, 365 dagar om året. Arbetet är fem-skift. Som NOC-tekniker arbetar du med övervakning av system, nätverk och servrar. Avdelningens primära uppgift är att upptäcka, felavgränsa samt i den mån det är möjligt åtgärda avvikelser inom de övervakade systemen. Du kommer även att ha en del kontakt med företagets kunder, både per telefon och mail.
KvalifikationerErfarenhet: Arbetslivserfarenhet av arbete i NOC, helpdesk eller liknande.
Övriga krav (språk/programvaror): Kunskaper inom nätverk motsvarande CCNA samt god erfarenhet av Windows. Goda kunskaper i tal och skrift, i såväl svenska som engelska.
Meriterande: Erfarenhet av Linux, serverdrift och brandväggar. Eftergymnasial utbildning inom IT.
Dina personliga egenskaperVi söker dig som har en god problemlösningsförmåga och som har ett starkt tekniskt intresse. Rollen innefattar mycket kundkontakt och det är därför viktigt att du trivs med att detta. Du är serviceinriktad, hjälpsam och vill göra ditt yttersta för att hjälpa kunden. Du är handlingskraftig och duktig på att arbeta strukturerat i skarpa lägen. Du tycker om att lära nya saker och är en person som gärna delar med sig av dina kunskaper till övriga medarbetare.
Övrig information:
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura,
info@bravura.se , tel. 08-40024050
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: NOC, nätverk, ISP, telekom, Cisco, HP, Juniper, helpdesk, Stockholm, Windows, server, drift, övervakning, eskaslering, system
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktOscar Ohlsén 08-40024050
oscar.ohlsen@bravura.seFöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2639375
Observera att sista ansökningsdag har passerat.