NG Nordic Sweden söker Key Customer Advisor
AxÖ Consulting AB / Kundservicejobb / Kumla
2025-11-14
Visa alla kundservicejobb i Kumla,
Hallsberg,
Örebro,
Askersund,
Laxå eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos AxÖ Consulting AB i Kumla,
Hallsberg,
Örebro,
Askersund,
Laxå eller i
hela Sverige När flera av NG Nordics medarbetare tagit nästa steg inom organisationen öppnas nu möjligheten för dig som vill vara med och driva framtidens cirkulära industri.
Som Key Customer Advisor på NG Nordics affärsområde Industrial Waste Services (IWS) blir du en viktig länk i kedjan som förvandlar industriavfall till resurser - en roll för dig som trivs med att analysera, strukturera och skapa ordning i komplexa flöden.
• "Det som gör den här rollen så rolig är att man får vara med där det verkligen händer - där kunskap och service möts. Du får arbeta med både kunder, teknik och analyser och vara en nyckelperson i att avfallet hanteras rätt från början," säger Eleonore Gibson, Kundserviceansvarig på NG Nordic Sweden
Om bolaget
Vi är en ledande nordisk leverantör av cirkulära lösningar och miljötjänster som tar itu med de akuta utmaningarna med klimatförändringar och resursbrist. Genom att omvandla avfall till värdefulla resurser och ta bort farliga ämnen från kretsloppet undviker vi utsläpp och skyddar naturliga ekosystem. Genom återanvändning, insamling, återvinning och avfallshantering ökar vi tillgången till cirkulära råvaror och hjälper till att minska koldioxidutsläppen i samhället.
Vi samarbetar med organisationer av alla storlekar och erbjuder skräddarsydda, innovativa lösningar genom hela värdekedjan, vilket ger mervärde i varje steg. Vi kombinerar data med lokal kunskap, vilket gör det möjligt för våra kunder att utveckla sin verksamhet, samtidigt som vi värnar om miljön. Idag är vi en viktig del av den nordiska industriella infrastrukturen, vårt mål är att bli en sann europeisk ledare.
Vårt engagerade team av experter arbetar med fokus på säkerhet och kvalitet. Genom att sammanföra de bästa talangerna i branschen - från chaufförer och operatörer till ingenjörer och ledare - bygger vi en verksamhet med global påverkan. Vi har 3400 anställda och 90 anläggningar i Norge, Sverige, Finland och Danmark som hanterar 4,4 miljoner ton avfall årligen.
Där analys möter service
Kundserviceteamet på siten i Norrtorp, består av 16 personer som tillsammans hanterar allt från enklare kundförfrågningar till mer tekniskt avancerade ärenden. I rollen som Key Customer Advisor är ditt huvuduppdrag att ge kvalificerad rådgivning och förstklassig service i syfte att uppfylla kundens förväntningar och förfrågningar i rätt tid och på rätt sätt. I nära samarbete med säljorganisationen bygger du en nära kundrelation. Du arbetar främst med avtalskunder med mer komplexa materialflöden där det är avgörande att vara uppdaterad kring kundens verksamhet och förutsättningar.
Utifrån kundens material beslutar du vilka behandlingssteg som krävs, vilka prover/analyser som behöver göras och hur materialet ska hanteras på ett säkert sätt. Detta kräver ofta både förståelse för kemiska egenskaper och en förmåga att tolka analyssvar. I rollen ingår också bland annat
- Kundansvar och direktkontakt med avtalskunder.
- Ansvar för ärendehanteringen genom hela processen, från förfrågan till faktura
- Ansvar för debitering och kontering
- Ansvar för upprättande/uppdatering av kontrakt samt att affärssystemet hålls uppdaterat med korrekta priser och offerter
- Ansvar för att hantera avvikelser och bidra till arbetet med ständiga förbättringar genom identifiering av brister i processerna och komma med förslag på förbättringsåtgärder.
- Säkerställande att arbetsinstruktioner hålls uppdaterade
• "Vi har en spännande blandning i teamet - några kommer från kundservice, andra har studerat kemi eller arbetat på labb. Gemensamt är att vi tycker om att lösa problem och bidra till att flödet fungerar smidigt, både för kunden och internt," berättar Eleonore.
En kundnära roll
Som Key Customer Advisor fungerar du som rådgivare, koordinator och kvalitetssäkrare - och en central kontaktpunkt både för kunden, säljorganisationen och vår planeringsavdelning.
Du har en stark förmåga att planera och prioritera ditt arbete, även när tempot och belastningen är hög. Du trivs i en dynamisk miljö där arbetsuppgifterna inte alltid följer en fast struktur, och motiveras av att korrekt och effektivt lösa oförutsedda problem. Du planerar och strukturerar arbetet utifrån viktiga datum och verksamhetens behov, och gör kloka prioriteringar därefter. Att ta ansvar för ditt arbete och driva frågor självständigt är naturligt för dig, liksom att identifiera förbättringspotential i processer och arbetssätt. Säkerheten står högst på agendan hos oss, så givetvis har du ett högt säkerhetstänk i allt du gör.
Du är lösningsorienterad, flexibel och har en positiv attityd även i pressade situationer. I samarbetet med kollegor är du en pålitlig lagspelare som gärna bidrar till ett gott arbetsklimat. Du är följsam med kunden, har en hög servicenivå och ett professionellt bemötande. Genom ditt engagemang och din förmåga att bygga goda relationer skapar du förtroende och bidrar till nöjda kunder och en effektiv verksamhet.
Vi söker dig som har:
Utbildning inom kemi eller annan relevant teknisk utbildning
Erfarenhet av systemtung administration, kundservice eller orderhantering
Förmåga att tolka och förstå analyser och tekniska data
God vana av att arbeta i digitala system och hålla ordning i komplexa informationsflöden
Förmåga att driva processer självständigt och hitta lösningar även när rutinerna inte är helt givna
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Därtill är det positivt om du har erfarenhet av med kemisk- eller avfallshantering alternativt erfarenhet från processindustri eller tekniskt avancerade supportroller.
Information och ansökan
Tveka inte att skicka in din ansökan, eller kontakta ansvarig rekryteringskonsult så berättar vi mer om rollen och sammanhanget. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
I den här rekryteringen har kunden valt att samarbeta med AxÖ Consulting. Vid frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Jenny Berg:
jenny.berg@axoconsulting.se0720-74 19 99
AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök
www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-12-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/345".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare AxÖ Consulting AB (org.nr 559099-7531)
Arbetsplats NG Nordic Sweden
Kontakt Jenny Berg
0720-741999 Jobbnummer 9605897