Näringslivsstrateg med inriktning turism och besöksnäring

AxÖ Consulting AB / Chefsjobb / Kristinehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Kristinehamn, Storfors, Nacka, Degerfors, Karlskoga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AxÖ Consulting AB i Kristinehamn, Degerfors, Karlskoga, Lekeberg, Hammarö eller i hela Sverige

En nyinrättad tjänst

Näringslivssamverkan i Kristinehamn AB (Närsam) är sedan 2016 ett kommunalt bolag.

Närsams uppdrag är att stödja, stimulera och utveckla Kristinehamns näringsliv i syfte att skapa tillväxt och ett gott företagsklimat i samverkan. Från och med hösten 2022 ingår också turism och besöksnäring i bolaget.

Kristinehamns kommun, med tillhörande skärgård, är en plats som attraherar besökare från hela Sverige och från andra delar av världen. Det är då av stor vikt att värdskapet och utvecklingen av besöksnäringen går i takt med förväntningarna från turister och besökare. För att fortsatt vara framgångsrika i detta viktiga arbete har Närsam beslutat att utveckla bolaget genom att tillsätta en näringslivsstrateg. Vi söker därför dig som har en genuin tro på att en plats attraktivitet skapas tillsammans med andra personer och företag.

Närsam erbjuder

Närsam erbjuder en dynamisk, uppskattad och framåt verksamhet som är väl förankrad i kommunen och näringslivet. Här arbetar idag åtta erfarna och engagerade kollegor sida vid sida för att främja ett gott näringsliv i Kristinehamn. Sammanhållningen inom bolaget är stark och gemenskapen god. Du välkomnas därför till en mycket välmående arbetsplats.

Närsam leds av bolagets VD (som du är ställföreträdare för) och som näringslivsstrateg kliver du in i en nyinrättad roll där du till viss del har möjlighet att påverka utformningen av tjänsten. I egenskap av näringslivsstrateg kommer du att bidra med dina kunskaper och erfarenheter. Du kommer också att driva frågor som gagnar näringslivet och besöksnäringen i Kristinehamn. Tjänsten passar därför dig som vill ha en omväxlande och ansvarsfylld roll.

Närsam är en hälsofrämjande arbetsplats som erbjuder såväl friskvårdsbidrag som privat sjukvårdsförsäkring. Allt för att du ska må bra, både på och utanför arbetet.

Publiceringsdatum
2022-11-10

Dina arbetsuppgifter
Arbetet som näringslivsstrateg spänner över många frågor vilket ger dig möjlighet att visa dina kunskaper, både på bredden och på djupet. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat att:

- Leda, samordna och utveckla arbetet med turism och besöksnäringen.
- Planera, genomföra och följa upp i processer kring framtagandet av näringslivs- och turismplaner i samverkan med interna och externa aktörer.
- Representera Närsam i lokala, regionala och nationella turism- och besöksnäringssammanhang.
- Bereda politiska uppdrag gällande turism och besöksnäring.
- Ansvara för riktlinjer, process och uppföljning av verksamhetsbidrag samt Närsams internkontroll- och kvalitetsarbete.
- Säkerställa omvärldsbevakning utifrån ditt kompetensområde och sprida kunskap kontinuerligt till övriga medarbetare inom bolaget och hos berörda aktörer.

I denna roll är du direkt underställd VD.

Kvalifikationer
Vi ser att du som söker har:

- Relevant akademisk utbildning samt flera års erfarenhet av att leda och samordna verksamheter.
- Kunskap om de lagar som påverkar bolagets områden.
- Erfarenhet av förändrings- och förbättringsarbete, gärna i en politiskt styrd organisation.
- Ett starkt intresse för besöksnäring, turism och dess utveckling samt näringslivs- och samhällsfrågor.
- Erfarenhet inom turism och besöksnäring.

Vad tror vi att du kan?

För att lyckas i rollen kommer du från sammanhang där du har haft ett långsiktigt perspektiv i ditt uppdrag. Din kunskap inom ansvarområdet gör dig till en trygg, nyfiken och prestigelös medarbetare. Tidigare har du samverkat med andra aktörer för att lösa gemensamma övergripande frågor. Utöver detta kan du hantera utmaningar och skapa förståelse för de prioriteringar som du och dina kollegor ställs inför. Din kommunikationsstil är dessutom tydlig och väl genomtänkt.

Information och ansökan

All administration i denna rekryteringsprocess kommer att hanteras av AxÖ Consulting. För mer information kontakta rekryteringskonsult Mia Haglund på mia.haglund@axoconsulting.se alt. 072-396 05 82. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt.

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
AxÖ Consulting AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/434".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
AxÖ Consulting AB (org.nr 559099-7531)

Arbetsplats
AxÖ Consulting

Kontakt
Mia Haglund
0723-960582

Jobbnummer
7159719

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AxÖ Consulting AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AxÖ Consulting AB: