Nämndssamordnare

Helsingborgs stad, Stadsbyggnadsförvaltningen / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, Stadsbyggnadsförvaltningen i Helsingborg

HELSINGBORG -SUNDETS PÄRLA
Helsingborg är det naturliga navet i den norra delen av den expansiva Öresundsregionen.
Staden erbjuder såväl människor som företag unika möjligheter för utveckling och välbefinnande. Delaktighet, framtidstänkande och ständiga förbättringar utgör grunden för landets mest attraktiva stad.

Publiceringsdatum
2012-05-07

Arbetsuppgifter
Vi söker en nämndssamordnare till stadsbyggnadsförvaltningen och kanslienheten. Kansliet är en servicefunktion med fem anställda som ansvarar för bland annat för diariehantering och nämndshantering. Enheten har ett viktigt arbete att säkerställa att nämndsarbetet sköts enligt gällande lagstiftning och rutiner. Uppdraget kräver mycket noggrannhet då det har en viktig roll i den demokratiska processen.

Som nämndsamordnare arbetar du nära stadsbyggnadsnämnden och förvaltningsledningen och tillsammans med förvaltningens andra nämndssamordnare koordinerar du ärenden till nämnden. Tillsammans utgör ni ett stöd åt nämnd, förvaltningsledning och handläggare kring ärendehantering och juridiska frågor.

I din roll som nämndssamordnare kommer du bland annat att förbereda och delta på stadsbyggnadsnämndens möten, skriva protokoll, diarieföra i kommunens system och expediera handlingar. Eftersom nämndens sammanträde sker på kvällstid innebär det kvällsarbete i samband med dessa, vilket är ca 1 gång per månad.

Som nämndsamordnare är du med och utvecklar arbetet för att säkerställa hög kvalitet i förvaltningens processer gällande ärendehantering och nämndshantering. Under våren 2012 övergår stadsbyggnadsnämnden till att arbeta med digitala handlingar vilket kommer ställa krav på ändrade rutiner och arbetssätt i hela förvaltningen. För att vi ska bli framgångsrika i detta arbete krävs utbildningsinslag och uppföljning, varför detta kommer vara naturliga delar i ditt arbete.

Även andra på avdelningen förekommande arbetsuppgifter såsom registrering, arkivering och avtalshantering kan bli aktuella för att minska sårbarheten på enheten. Förvaltningen arbetar i ett elektroniskt dokument- och ärendehanteringssystem; Diabas och skannar alla inkommande handlingar. Arbetet innehåller också kontakter med anställda och allmänhet vid tillgängliggörande av handlingar och information i enlighet med offentlighetsprincipen.

Kvalifikationer
Vi tror att du har en examen med juridisk- eller samhällsvetenskaplig inriktning eller annan relevant utbildning. Genom din utbildning och arbetslivserfarenhet har du goda kunskaper i offentlighetsprincipen, offentlighets- och sekretesslagen, förvaltningslagen, PUL och kommunallagen. Du bör ha flerårig erfarenhet av nämndadministration inom offentlig förvaltning. Erfarenhet från utvecklingsarbete, utbildningsinsatser och uppföljningsarbete är meriterande.

Vi söker dig som har god administrativ förmåga, är noggrann och flexibel. Som person är du ansvarstagande, strukturerad och har lätt att uttrycka dig väl i tal och skrift. Det är viktigt att du är stresstålig och har lätt för att snabbt sätta dig in i olika ärenden och prioritera bland dessa. Du ska kunna arbeta självständigt men även samarbeta med andra. God datorvana och erfarenhet av Officepaketen är nödvändigt.

Du tycker att det är viktigt att hålla dig uppdaterad inom området och ha förmåga att driva omvärldsbevakning. Du har förmågan att ta initiativ till förändring och utveckling inom ämnesområdet och även utvecklingen av en modern, effektiv och IT-baserad nämndadministration.

Eftersom du kommer att ha daglig kontakt med medarbetare och allmänheten är det viktigt att du har en god social förmåga och är van att hantera relationer såväl externt som internt. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och lämplighet för uppdraget.

Arbetstider och omfattning
Heltid. 100% Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: snarast enligt överenskommelse

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-05-29
Ange följande referens när du ansöker: Nämndssamordnare
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofia Sörensen, 042-105928, sofia.sorensen@helsingborg.se

Facklig kontakt
Berit Andersen, 042 - 105929, berit.andersen@helsingborg.se
Sanja Todorovic, 042-105963, sanja.todorovic@helsingborg.se

Företag
Helsingborgs stad, Stadsbyggnadsförvaltningen

Adress
Helsingborgs stad, Stadsbyggnadsförvaltningen
25189 Helsingborg

Jobbnummer
1235002

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs stad, Stadsbyggnadsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs stad, Stadsbyggnadsförvaltningen: