Nämndsekreterare/utredare

Vaxholms Stad / Administratörsjobb / Vaxholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Vaxholm, Värmdö, Lidingö, Stockholm, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vaxholms Stad i Vaxholm

Vaxholms stad är en av de mest attraktiva kommunerna i Stockholms närhet. I Vaxholms stad, en liten kommun med hög ambitionsnivå, ges arbeten med stort eget ansvar och möjligheter att påverka. Vi har goda resultat i våra verksamheter, flera pågående utvecklingsprojekt, engagerade medarbetare, omfattande samarbete med andra organisationer och utvecklingsprogram för chefer/medarbetare.

För mer information om Vaxholm:
http://www.vaxholm.se



Kommunledningskontoret är en central stöd- och serviceorganisation som förser kommunens olika verksamheter med tjänster inom ekonomi, personaladministration, IT, nämndadministration, utredning mm.

Tjänsten som nämndsekreterare/utredare är placerad på kanslienheten som i Vaxholms stad svarar för bland annat registratur, stadsarkiv och nämndadministration till stadens nämnder, kommunstyrelsen och kommunfullmäktige.


Publiceringsdatum
2017-03-13

Arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare ansvarar du för nämndadministrationen för två av stadens nämnder. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att vara ansvarig sekreterare för barn- och utbildningsnämnden samt socialnämnden med utskott. I rollen ingår att samordna nämndarbetet tillsammans med förvaltningschef och stödja handläggare i framtagandet av nämndhandlingar samt ansvara för kallelser, utskick och skriva protokoll vid sammanträden. I Vaxholms stad sker alla steg i nämndprocessen digitalt i dokument- och ärendehanteringssystemet Evolution.

Du utgör också ett kvalificerat stöd till de förtroendevalda och förvaltningschefer i kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor. Som nämndsekreterare är du en viktig länk mellan politiker, medborgare och tjänstemän i kommunen.

I tjänsten ingår även att genomföra utrednings- och uppföljningsuppdrag samt handlägga egna ärenden med anknytning till de områden som respektive nämnd arbetar med. Detta innebär att du kommer vara utredare och utvecklare en del av tjänsten. Kanslienheten jobbar aktivt med ständiga förbättringar där du har en nyckelroll i att kvalitetssäkra nämndprocessen tillsammans med övriga medarbetare på enheten.

Då nämnderna är på kvällstid ingår kvällsarbete i tjänsten.



Kvalifikationer
Vi söker dig med lämplig högskoleutbildning gärna med inriktning mot statsvetenskap, offentlig förvaltning eller juridik. Du har god kunskap om de lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet som du förvärvat via utbildning eller genom arbetslivserfarenhet. Tidigare erfarenhet av arbete som nämndsekreterare är meriterande. Vi ser gärna att du också har erfarenhet av utvecklings- och förändringsarbete inom det administrativa området.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din förmåga att arbeta självständigt men också i samverkan med andra. Du har god administrativ förmåga och levererar hög kvalité i ditt arbete. Du är noggrann och har ett strukturerat arbetssätt samt är van vid att hantera flera arbetsuppgifter på en gång. God förmåga att kommunicera i tal och skrift är mycket viktigt i den här tjänsten. Det är viktigt att du är flexibel och har en hög känsla för service.

ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om bemannings-, annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-26
Ange följande referens när du ansöker: A662398
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kristoffer Staaf 08-541 708 37

Företag
Vaxholms Stad

Adress
Vaxholms Stad
Box 1
18583 Vaxholm

Kontorsadress
18583 Vaxholm

Jobbnummer
3371286

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vaxholms Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vaxholms Stad: