Nämndsekreterare till omsorgsförvaltningen

Alvesta kommun, Omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Alvesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Alvesta, Växjö, Hylte, Uppvidinge, Ljungby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Alvesta kommun, Omsorgsförvaltningen i Alvesta

Alvesta kommun med drygt 20 000 invånare - södra Sveriges mittpunkt - Integrerar lokalt boende med globala möjligheter. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val.
• Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas
• Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar

I Alvesta kommunkoncern är vi ca 2000 medarbetare inom flera olika yrkeskategorier som varje dag arbetar med att göra skillnad för våra invånare. Vår gemensamma värdegrund är "Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare och oss medarbetare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog. Detta uppnår vi genom vår värdegrund som bygger på "Delaktighet, Engagemang och Tillit". Vårt fokus är att skapa den bästa möjliga kommunala servicen för dem vi är till för; invånare, företagare och besökare. Alvesta kommun arbetar utifrån en styrmodell som bygger på tillitsbaserad ledning och styrning med fokus på Agenda 2030.
Vill du vara med på vår spännande resa med siktet inställt på hållbar samhällsutveckling?

Som nämndsekreterare kommer du organisatoriskt tillhöra omsorgsförvaltningen. Omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens verksamheter inom äldreomsorg, funktionsstöd och hemsjukvård. Inom omsorgsförvaltningen arbetar ca 700 personer och vi ger omsorg och stöd till ca 1200 personer.

Publiceringsdatum
2024-01-17

Arbetsuppgifter
Uppdraget som nämndsekreterare innebär huvudsakligen att ansvara för nämndadministrationen för omsorgsnämnden samt för kommunens samrådsorgan kommunala pensionärsrådet. Du kommer självständigt att ansvara för hela nämndprocessen, alltifrån att svara för förberedelser av handlingar och kallelser inför nämndsammanträden, protokollföring samt efterarbete. I uppdraget ingår att upprätta och förbereda beslutsunderlag samt att bevaka att ärenden kommer upp för beslut. Det kan även förekomma visst utredningsarbete. Tjänsten innebär även registrering av allmänna handlingar i nämndens diarium samt viss arkivhantering. Du arbetar även med att samordna förvaltningens frågor kopplade till dataskydd.

I arbetsuppgifterna ingår att ansvara för uppdatering av information på kommunens hemsida, intranät, förvaltningens ledningssystem samt övrigt informationsmaterial, exempelvis broschyrer. Övriga administrativa arbetsuppgifter förekommer också samt sekreterarskap åt förvaltningens ledningsgrupp.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom statsvetenskap, samhällsvetenskap, juridik eller någon annan likvärdig akademisk utbildning. Du har kunskap i kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor samt i offentlighets- och sekretessbestämmelser. Erfarenhet från arbete i kommun med likartade arbetsuppgifter ser vi som meriterande. Meriterande är också kunskaper i den lagstiftning som reglerar omsorgsförvaltningens verksamhet.

Du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt, har en god förmåga att hantera många uppgifter samtidigt på ett effektivt sätt. Vidare har du lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter samt för att utföra dina arbetsuppgifter självständigt. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift samt har en god kommunikativ förmåga. Som person är du serviceinriktad och har lätt för att samarbeta med kollegor och förtroendevalda. God datorvana är en förutsättning för arbetet.

Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.

ÖVRIGT
Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C173333/2024".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Alvesta kommun (org.nr 212000-0639)

Arbetsplats
Alvesta kommun, Omsorgsförvaltningen

Kontakt
Förvaltningschef Omsorgsförvaltningen
Anneli Loberg
anneli.loberg@alvesta.se
0472-15460

Jobbnummer
8398287

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Alvesta kommun, Omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Alvesta kommun, Omsorgsförvaltningen: