Nämndsekreterare till Kommunledningskontoret

Sollentuna Kommun Kansli och arkiv / Administratörsjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sollentuna Kommun Kansli och arkiv i Sollentuna

Sollentuna kommun växer med cirka 1000 personer varje år och har 70 000 invånare. Vi arbetar för att ge våra boende och företagare bästa möjliga service. Enligt Statistiska Centralbyråns medborgarundersökning är Sollentunaborna nöjdast i landet. Sollentuna kommun har 2 500 kompetenta och engagerade medarbetare som arbetar med att driva och utveckla kommunen. Hos oss hittar du intressanta och varierande jobb med goda utvecklingsmöjligheter.

Är du en fokuserad person med öga för detaljer och kvalité? Då är du kanske vår nya nämndsekreterare!
Kansli- och arkivenheten, på kommunledningskontoret utgör en central stöd- och servicefunktion för kommunens förtroendevalda och övriga förvaltningen i dess dagliga arbete. Enheten ansvarar för bl.a. administrationen kring Kommunfullmäktige, Stadsbyggnadsnämnden och kommunstyrelsens miljöutskott, diarieföring, arkivering, systemförvaltning av kommunens gemensamma dokument- och ärendehanteringssystem Public 360 samt utredningsarbete. Enheten har idag 9 medarbetare och söker nu en driven och noggrann nämndsekreterare som är stresstålig, självständig och vill leverera kvalitativ service till politiker, invånare och tjänstemän i organisationen. Arbetsuppgifter Nämndsekreterarens roll innebär främst att levererara kvalitativ service och utgöra en stödfunktion gentemot de förtroendevalda och tjänstemän i Stadsbyggnadsnämnden och Kommunstyrelsens Miljöutskott. I arbetsuppgifterna ingår: - Sekreterarskap i Stadsbyggnadsnämnden och Kommunstyrelsens Miljöutskott och därtill hörande administrativa uppgifter (tex. hantering och publicering av nämndhandlingar i Public360 och Netpublicator); - Att vikarera för kommunsekreteraren vid hens frånvaro; - Utveckling och effektivisering av nämndprocessen, sedvanligt kansliarbete och administrativt stöd och service till kommunens förtroendevalda; - Stöd och service till handläggare och chefer i deras arbete med att producera beslutsunderlag; - Planering och deltagande inför kommunens nätverk av nämndsekreterare och registratorer; - Fakturahantering; - Att tillsammans med övriga funktioner på Kansliet se till att, på ett prestigelöst och samarbetsvillig vis, leverera en heltäckande service mot förtroendevalda, invånare och tjänstemän i organisationen, vilket innebär att Kanslipersonalen tillsammans, vid behov, hjälps åt att utföra de arbetsuppgifter som ankommer på Kansliet. Kvalifikationer Vi söker dig som har: - Juridisk eller samhällsvetenskaplig högskoleutbildning, gärna med inriktning mot offentlig förvaltning eller en bakgrund (tex. tidigare erfarenhet av liknande arbete) som arbetsgivaren bedömer som likvärdig för detta uppdrag; - Kunskaper i kommunallagen, förvaltningslagen, personuppgiftslagen, offentlighet- och sekretesslagen; - Erfarenhet från politiskt styrd organisation; - God stilistisk förmåga och utvecklad IT-vana; - Gärna erfarenhet av Public 360 och Netpublicator. Rollen som nämndsekreterare kräver att du klarar av att arbeta med många olika saker samtidigt, är stresstålig och känner dig bekväm med att självständigt prioritera ditt arbete. Vi ser vidare att du är social och har lätt att samarbeta och kommunicera med andra människor. Det är viktigt att du tycker om att vara "spindeln i nätet" och är en utpräglad problemlösare. Som person är du självständig, prestigelös, strukturerad och kvalitetsmedveten. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Vi erbjuder En arbetsplats i en kommun som strävar efter att bli Sveriges mest attraktiva kommun 2019.
Arbetet ger dig stora möjligheter till professionell utveckling och stort eget ansvar.
Vi har en modern syn på våra medarbetare. Vi vill att våra medarbetare ska kunna kombinera arbete med familj och fritid, varför vi tillämpar flextidsavtal. 
Din arbetsplats ligger centralt i Sollentuna centrum med goda allmänna kommunikationer med pendeltåg och bussar. Vi sitter i Turebergshuset med en fantastisk utsikt över Sollentuna. Närheten till Sollentuna centrum erbjuder ett stort utbud av restauranger och service i en nyskapad stadsmiljö.
Tjänsten är ett vikariat med start under våren/ försommaren 2016 (gärna med tillträde april-juni) till och med 2017-10-01. Vi tillämpar individuell lönesättning. 
Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Vikariat Vikariat

Publiceringsdatum
2016-01-20

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Löf, Kanslichef, Kansli- och arkivenheten 08-579 217 91
Ida Andersson, Nämndsekreterare 08-579 216 98

Företag
Sollentuna Kommun Kansli och arkiv

Adress
Sollentuna Kommun Kansli och arkiv
Allfarvägen 31
19186 Sollentuna

Kontorsadress
Turebergs Torg 1

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2626052

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sollentuna Kommun Kansli och arkiv

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sollentuna Kommun Kansli och arkiv: