Nämndsekreterare till individutskott, Centrum
Göteborgs stad., SDF Centrum / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad., SDF Centrum i Göteborg Centrum är en av Göteborgs tio stadsdelar. Stadsdelen Centrum ligger i centrala Göteborg och omfattar Krokslätt, Guldheden, Landala, Vasastaden, Johanneberg, Lorensberg, inom Vallgraven, Stampen samt Heden. I Centrum bor ungefär 62 000 invånare i en stadsmiljö med närhet till både parker, natur, kultur och evenemang. Hos oss arbetar drygt 2 000 anställda för att göra Centrum till ett attraktivt område att växa upp, bo, arbeta och åldras i. Tillsammans formar vi Göteborgs framtid. Vårt mål är att ordna en bra vardag för alla göteborgare. Det vi gör har stor betydelse för många. Vill du bli en av oss?
Publiceringsdatum2018-04-27ArbetsuppgifterNämndsekreteraren arbetar på kanslienheten, som organisatoriskt tillhör förvaltningens utvecklingsavdelning. I din roll kommer du att arbeta med uppgifter som spänner över alla sektorer i stadsdelsförvaltningen. Vi är totalt sex medarbetare på kanslienheten och ersätter varandra i olika roller vid behov. På vår arbetsplats får du trevliga och kompetenta kollegor som har det roligt tillsammans och hjälps åt.
Som nämndsekreterare hos oss kommer du att ha huvudansvar för stadsdelsnämndens individutskott. Det är därför viktigt att du har erfarenhet från socialt arbete och då framförallt från myndighetsutövning inom socialtjänstens verksamhetsområden. Du är välinformerad i de frågor som är aktuella och du arbetar övergripande med dina områden.
Du arbetar nära den politiska organisationen och då framförallt nämndens utskott. Förutom nämndsekreterare för individutskott återfinns det på kanslienheten en nämndsekreterare som jobbar mot nämnden. Vid behov kan dessa roller täcka upp för varandra. I ditt uppdrag ingår administrativa arbetsuppgifter så som att skriva och färdigställa protokoll, ta fram uppgifter samt sammanställa tjänsteutlåtande, rapporter, brev och andra handlingar. Du kommer även att arbeta en del med diarieföring. Du samarbetar och har mycket kontakt med såväl kollegor som förtroendevalda.
Uppdraget innehåller allt från juridiska frågor till formalia före, vid och efter sammanträden i utskotten. En av kansliets viktigaste arbetsuppgifter är att arbeta fram metoder för att säkerställa en hög kvalitet i nämnd och utskott och du kommer därför att ha många kontakter med handläggare inom socialtjänsten för stöd och rådgivning. Du kommer att ingå i olika nätverk bland annat ett med övriga nämndsekreterare inom Göteborgs Stads stadsdelsförvaltningar.
KvalifikationerVi söker dig som har:
• Socionom - eller juristexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation
• Kunskap om offentlig rätt, framför allt socialrätt, förvaltningsrätt och kommunalrätt
• Erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänsten
• Erfarenhet av ärendehantering i något IT-verktyg
Vi söker dig som gillar ordning och reda, är ansvarstagande och strukturerad i ditt sätt att arbeta. Vi lägger stor vikt vid att du har ett kundfokuserat arbetssätt och tar egna initiativ.
Du tycker om att ha kontakt med människor och du har lätt för att skapa goda relationer.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-11
Ange följande referens när du ansöker: A778921
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktDaniel Eek
daniel.eek@centrum.goteborg.seFöretagGöteborgs stad., SDF Centrum
AdressGöteborgs stad., SDF Centrum
Box 5293
40225 Göteborg
KontorsadressEngelbrektsgatan 71
Jobbnummer 4113184
Observera att sista ansökningsdag har passerat.