Nämndsekreterare till Enheten för juridik och kansli
Ängelholms kommun / Administratörsjobb / Ängelholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Ängelholm,
Åstorp,
Bjuv,
Bräcke,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ängelholms kommun i Ängelholm Ängelholm gör det omöjliga möjligt - det är vår vision som ligger till grund för vår framtida utvecklingsresa. Vi vågar tänka och testa annorlunda, göra det unika och oväntade. Vi vet att vi är bäst tillsammans och att det är genom gränsöverskridande samarbete vi når längst. Vi vet också att Ängelholm är en plats med unika möjligheter för fortsatt utveckling.
Med utgångspunkt i vår agila organisationsstruktur siktar vi framåt och uppåt. Vill du vara med och bidra på vår resa? Läs mer om hur det är att arbeta i Ängelholms kommun på jobb.engelholm.se.
En av våra nämndsekreterare ska gå i pension, och vi söker dig som vill jobba i demokratins tjänst!
Du kommer arbeta som en av fem nämndsekreterare som tillsammans servar Ängelholms kommuns alla nämnder, kommunstyrelsen, kommunfullmäktige och de kommunala råden. Varje nämndsekreterare har sitt ansvarsområde. Men ni arbetar tillsammans som en grupp och du har stöd av dina nämndsekreterarkollegor när du behöver någon som hoppar in för dig eller vill diskutera en klurig fråga.
Publiceringsdatum2022-04-13ArbetsuppgifterI arbetsuppgifterna som nämndsekreterare ingår att stötta ansvarig chef, nämndsordförande och handläggare med hantering av de ärenden som ska beslutas i nämnd. Du arbetar med att förbereda ärendelistan, skriva tjänsteutlåtanden, samordna kontakt med handläggare, skapa kallelse, samordna praktiska frågor inför möten, skriva protokoll och bevaka formaliafrågor under sammanträde, publicera kallelser och protokoll på webben, hantera och expediera beslut, med mera.
Ditt huvudsakliga ansvarsområde blir sekreterarskap för Familje- och utbildningsnämnden, Överförmyndarnämnden och Kommunala rådet för funktionshindersfrågor. Familje- och utbildningsnämnden och dess arbetsutskott hanterar myndighetsutövning mot enskild i socialtjänstärenden med sträng sekretess. Det är viktigt att du är bekväm med det.
Våra nämndsprocesser är i stort sett helt digitala. Inom nämndsekretariatet arbetar vi framförallt i ärendehanteringssystemet Evolution, i mötesverktyget Netpublicator, e-tjänstsystemet Abou samt i Office-paketet.
I arbetsuppgifterna ingår även att arbeta med olika utvecklingsfrågor inom nämndsekreterargruppen och generellt på enheten.
KvalifikationerVi söker dig som är intresserad av att jobba inom offentlig förvaltning och är en skicklig administratör med gott ordningssinne. Du har högskoleutbildning inom relevant ämnesområde (exempelvis samhällsvetenskap eller juridik) eller motsvarande kompetens som du har byggt upp på annat sätt.
Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med kvalificerade administrativa uppgifter, helst inom offentlig verksamhet. Erfarenhet som nämndsekreterare och kunskap om kommunallagen, förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagen är meriterande. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att hantera socialtjänstärenden och att hantera sekretess.
Tjänsten som nämndsekreterare är central i kommunens verksamhet. För att du ska trivas krävs att du kan hantera många parallella uppgifter samma dag. Det ställer krav på din förmåga att arbeta självständigt, prioritera det som är viktigast för stunden och arbeta mot deadlines.
Du är strukturerad och noggrann, har lätt för att skapa relationer, och tycker om att ge service till förtroendevalda politiker och till kommunens medarbetare.
Då tjänsten omfattar arbete i olika IT-system är det viktigt att du trivs med och har lätt för ett digitalt arbetssätt. Kunskap inom Officepaketet är nödvändigt. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i något av de ärendehanteringssystem vi använder och om du har erfarenhet av att driva digitala utvecklingsprojekt.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Ängelholms kommun ska vara en organisation där medarbetarna trivs, utvecklas och vill stanna kvar. Vi strävar efter att erbjuda heltid för ökad jämställdhet och attraktiva arbeten.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och kunna kommunicera snabbt och enkelt med dig som sökande, ber vi dig ansöka via länk i annonsen.
Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till vilka rekryteringskanaler vi önskar använda. Därför undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Önskat tillträde, början av september.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-05-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagÄngelholms kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1112368".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ängelholms kommun (org.nr 212000-0977)
Arbetsplats Kommundirektörens stab
Kontakt Verksamhetschef
Eva Sturesson
0431-87 000 Jobbnummer 6536826
Observera att sista ansökningsdag har passerat.