Nämndsekreterare som vill leda och utveckla ärendeprocessen

Göteborgs stad., SDF Centrum / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., SDF Centrum i Göteborg

CENTRUM är en av tio stadsdelsförvaltningar i Göteborg. Stadsdelen Centrum omfattar områdena Krokslätt, Guldheden, Landala, Vasastaden, Johanneberg, Lorensberg, Heden, Inom Vallgraven, Stampen samt Gårda. Vi är drygt 2 000 anställda som arbetar tillsammans för att erbjuda allt från förskola till äldreomsorg för Centrums 60 000 invånare. Målet är ett bra liv för alla människor i Centrum.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning bland våra medarbetare tillför verksamheten.
I vårt arbete utgår vi från Göteborgs stads fyra förhållningssätt:

• Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för
• Vi bryr oss
• Vi arbetar tillsammans
• Vi tänker nytt




Publiceringsdatum
2018-02-02

Arbetsuppgifter
Nu söker vi dig som vill arbeta som nämndsekreterare i Centrum. Nämndsekreteraren arbetar i kanslienheten som organisatoriskt tillhör förvaltningens utvecklingsavdelning. Den är en stödfunktion med uppgifter som spänner över alla sektorer i stadsdelsförvaltningen. Vi är totalt sex medarbetare i kanslienheten och vi ersätter varandra i olika roller vid behov. På vår arbetsplats får du trevliga och kompetenta kollegor som har det roligt tillsammans och hjälps åt.

Som nämndsekreterare hos oss kommer du att ansvara för nämndens administration, koordinera och handlägga ärenden till nämnden samt utgöra ett stöd åt nämnd, förvaltningsledning och handläggare. I ditt uppdrag ingår även arbetsuppgifter så som skriva och färdigställa protokoll, framtagande av uppgifter och sammanställande av tjänsteutlåtande, rapporter, brev och andra handlingar. Du kommer även att arbeta en del med diarieföring. Du arbetar nära den politiska organisationen. Du samarbetar och har mycket kontakt med såväl kollegor som förtroendevalda.

Du kommer också att vara förvaltningens kontakt i frågor som gäller PuL och dataskydd och leda förvaltningen i detta arbete.

Inom kanslienheten finns det två nämndsekreterare som ersätter varandra i nämnds- och utskottsarbetet vid behov. Du kommer att ha ett nära samarbete med förvaltningens andra nämndsekreterare, som har huvudansvaret för individutskottet. Ni kommer att ersätta varandra vid frånvaro och det är därför viktigt med ett gott samarbete för att utveckla varandras kompetens och för att kunna täcka upp för varandra. Du kommer att ingå i olika nätverk bland annat ett med övriga nämndsekreterare inom Göteborgs Stads stadsdelsförvaltningar.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Högskoleexamen med inriktning mot offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Erfarenhet av nämndadministration inom offentlig förvaltning.
• Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation
• Kunskap om offentlig rätt, förvaltningsrätt och kommunalrätt
• Erfarenhet av ärendehantering i något IT-verktyg
Då en viktig arbetsuppgift är att skapa och språkgranska texter är mycket god språklig förmåga ett krav. Erfarenhet av att leda och genomföra utredningsarbete är meriterande.

Vi söker dig som gillar ordning och reda, är ansvarstagande och strukturerad i ditt sätt att arbeta. Vi lägger stor vikt vid att du har ett kundfokuserat arbetssätt och tar egna initiativ. Du tycker om att ha kontakt med människor och du har lätt för att skapa goda relationer.

Som nämndsekreterare vill vi att du tar initiativ till förändring och utveckling inom området tillsammans med andra specialister och chefer samt att du leder och driver såväl uppdrag som grupper mot angivna mål. Arbetet med urval kommer att pågå under hela ansökningstiden.

Är du aktuell för tjänsten hör vi av oss inom kort för att boka en intervjutid med dig. Som en del av ansökningsprocessen kommer vi ge dig möjligheten att svara på ett personlighets- och färdighetstest.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: snarast och enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-16
Ange följande referens när du ansöker: A752839
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva-Marie Ekman 031-365 70 32

Företag
Göteborgs stad., SDF Centrum

Adress
Göteborgs stad., SDF Centrum
Box 5293
40225 Göteborg

Kontorsadress
Engelbrektsgatan 71

Jobbnummer
3942393

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., SDF Centrum

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., SDF Centrum: