Nämndsekreterare/Registrator

Öckerö kommun / Administratörsjobb / Öckerö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Öckerö, Göteborg, Mölndal, Kungälv, Tjörn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Öckerö kommun i Öckerö

Välkommen till Göteborgs norra skärgård. Öckerö är strategiskt belägen i Göteborgs skärgård mellan Vinga och Marstrand. Kommunen består av tio bebodda öar med ca 12 500 invånare. Öckerö kommun erbjuder ett stimulerande arbete i en utvecklingsinriktad och kreativ skärgårdsmiljö. Naturen är lika vild och storslagen i vinterstorm som mild och leende i sommarsol.

Samhällsbyggnadsverksamheten har som uppgift att skapa förutsättningar för att tillgodose invånarnas och företagens rätt till trygghet. I samhällsbyggnad finns verksamheter som plan, bygg, miljö, hälsoskydd, renhållning, städ, kost, båttrafik, färdtjänst, gata samt vatten och avlopp

Publiceringsdatum
2013-11-18

Arbetsuppgifter
Vår ordinarie registrator går på tjänstledighet och vi behöver en vikarie under första halvåret 2014 med möjlighet till förlängning.

Som nämndsekreterare utgör du en viktig länk mellan Bygg- och miljönämnden och samhällsbyggnadsverksamheten. Du ansvarar för hela nämndsprocessen och är ett stöd till förtroendevalda och tjänstemän. Du kommer även att vara sekreterare i bl.a. samverkansgruppen. Nämndsmöten kan förekomma på kvällstid

Registratorsrollen innebär att du ansvarar för ärendeprocessen från registrering till arkivering av ärendet. Rollen innebär att du tar hand om registrering av ärenden, postöppning, avtalshanteraren, utlämnande av allmänna handlingar samt gör sekretessbedömning. I din roll ska du även ge råd, vägledning samt utbilda samhällsbyggnads personal rörande diarieföring och arkivering. Du blir även arkivansvarig vid samhällsbyggnadsverksamheten.

Du kommer även att vara ansvarig webbredaktör där du kontinuerligt får uppdatera information och handlingar för verksamheten på kommunens hemsida.

Kvalifikationer
Du har minst gymnasialutbildning kompletterat med förvaltningsutbildning eller motsvarande erfarenheter från liknande arbete eller annat administrativt arbete i en politiskt styrd organisation. Du kan kommunicera och uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift. Tjänsten kräver att du har ett strukturerat arbetssätt, tar ansvar för din uppgift, skapar förtroende för politiker och kollegor. Du har mycket goda IT-kunskaper och har god känsla för service. Det är meriterande om du har kännedom om offentlighets- och sekretesslag, PUL, PBL, kommunallag och förvaltningslag samt har erfarenhet av något ärendehanteringssystem.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Erfarenheter från liknande arbete eller annat administrativt arbete i en politiskt styrd organisation.

Arbetstider och omfattning
Heltid. 100% dagtid Dagtid. Nämndsmöten kan förekomma på kvällstid Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast. Anställningsform: visstidsanställning t.o.m. 2014-06-30

Ersättning
Månadslön Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-12-01
Ange följande referens när du ansöker: Dnr 0360/13
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Robert Svensson, Samhällsbyggnadschef 031-97 62 46 robert.svensson@ockero.se

Facklig kontakt
Dick Andersson, Vision 031-97 63 65 dick.andersson@ockero.se

Företag
Öckerö kommun

Adress
Öckerö kommun
Box 1035
47580 Öckerö

Jobbnummer
1706123

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Öckerö kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Öckerö kommun: