Nämndsekreterare/Nämndsamordnare

Kommunstyrelseförvaltningen, avdelning för verksamhetsstöd, kans / Administratörsjobb / Gislaved
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gislaved, Gnosjö, Tranemo, Värnamo, Svenljunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kommunstyrelseförvaltningen, avdelning för verksamhetsstöd, kans i Gislaved

Välkommen till oss i Gislaveds kommun. Här får du möjlighet att göra en insats för våra invånare på olika sätt. Vårt uppdrag handlar om att bygga vårt samhälle och vi välkomnar dig att forma det tillsammans med oss. Vi erbjuder: En modig arbetsgivare - goda utvecklingsmöjligheter - förutsättningar för att du ska må bra.



Vill du vara en del av att utveckla vår digitala informationshantering?
Gislaveds kommun satsar på att utveckla informationshantering digitalt.

I Gislaveds kommun vill vi tänka nytt och göra det utifrån dem vi är till för, våra kommuninvånare. Vill du vara med oss på vårutvecklingsresa för att möta framtidens möjligheter och krav i en organisation som kännetecknas av transparens/öppenhet, fokus på dem vi är till för, effektivitet, rättssäkerhet och ett gott bemötande, lämna in din ansökan idag!

ARBETSPLATSEN
Tjänsten är placerad vid kommunstyrelseförvaltningen, kanslienheten tillhörande avdelningen förverksamhetsstöd, som är en av fem avdelningar. Avdelningen är en stödfunktion och har som uppdrag att stödja chefer och verksamheter så att de kan driva utveckling och ta sitt ansvar.Funktioner och kompetensområden inom avdelningen är, förutom säkerhetsområdet, kvalitet och verksamhetsutveckling, strategisk IT och digitalisering, kommunikation och information samt kommunaljuridik och kansli med stödet till förtroendevalda.

Publiceringsdatum
2018-10-12

Arbetsuppgifter
Vi söker en nämndsekreterare som ska vara sekreterare i fritidsnämnden, kulturnämnden, överförmyndarnämnden, personalutskottet samt att kunna stödja övriga nämnder vid behov. Som nämndsekreterare svarar du också för ärendeberedning och andra administrativa uppgifter runt ärendehanteringen samt deltar i rutinutveckling. Utarbeta informationshanteringsplaner utifrån processkartläggningar, arbeta aktivt med informationssäkerhet (GDPR), genomföra utredningar och arbeta med intern kontroll är också uppgifter som är aktuella. Arbetet innebär en tät kontakt med våra förtroendevalda i nämnderna.

I ditt arbete kan du agera på egen hand utifrån vad situationen kräver och du har förmåga att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag. Du är mån om att ditt arbete blir korrekt och grundligt utfört och det är en självklarhet för dig att kontrollera och följa upp ditt arbete för att säkerställa att det håller en hög kvalitet. Du planerar aktiviteter och projekt i god tid och du arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Som nämndsekreterare är det viktigt att du har förmåga att delge information, såväl muntligt som skriftligt, genom att du uttrycker dig på ett tydligt och effektivt sätt. Du kan överblicka ditt eget ansvarsområde samt förstå dess betydelse i ett större sammanhang.

Arbetet omfattar flera olika arbetsuppgifter och du kommer också att hjälpa till och ge service inom det administrativa området i stort.

KVALIFIKATIONER
Du har lämplig högskoleutbildning om minst 3 år med inriktning mot statsvetenskap, förvaltningsrätt, juridik eller liknande relevant område eller vad arbetsgivaren bedömer likvärdigt Du har god kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift Du är serviceinriktad med professionell och neutral inställning till våra uppdragsgivare Du är som person ansvarsfull, analytisk, noggrann, strukturerad och flexibel- Du har lätt för att samarbete men är också självständig i ditt arbete. Du ser möjligheter i arbetet och bidrar till att utveckla arbetsuppgifterna och området du verkar inom. Du har goda IT-kunskaper och gärna erfarenhet av ärende- och dokumenthanteringssystem, samt ett intresse för att utveckla IT-stödet i ärendehantering krävs. Du har erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation och gärna erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ANSTÄLLNINGSVILLKOR
Rekrytering: Intervjuer sker fortlöpande.

I Gislaveds kommun är heltid en rättighet och därför annonseras lediga tjänster* på heltid. När verksamheten kan tillgodose deltid är det givetvis en möjlighet.
• tjänster som är kortare än 3 månader samt vissa befattningar kan undantas.

Inför rekryteringsarbetet har Gislaveds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: snarast tillsvidareanställning

Ersättning
Lön enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-27
Ange följande referens när du ansöker: 2018/519
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sandra Arvidsson 0371-810 00

Företag
Kommunstyrelseförvaltningen, Avdelning för verksamhetsstöd, Kans

Adress
Kommunstyrelseförvaltningen, Avdelning för verksamhetsstöd, Kans
Gislaveds kommun
33230 Gislaved

Kontorsadress
Gislaveds kommun

Jobbnummer
4399979

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kommunstyrelseförvaltningen, avdelning för verksamhetsstöd, kans

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kommunstyrelseförvaltningen, avdelning för verksamhetsstöd, kans: