Nämndsekreterare, kommunledningskontoret
Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 84 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.
Kommunledningskontoret ska utifrån en helhetssyn leda, samordna, följa upp och utveckla kommunens verksamhet utifrån de ramar och direktiv som kommunstyrelsen ger.
Vill du ha en nyckelroll i en effektiv och kvalitetssäkrad nämndprocess?
Du blir en del av vårt härliga team med arbetsplats i moderna Rådhus Skåne med stadens bästa pendlarläge.
Vi erbjuder ett jobb med stort ansvar med många kontakter med politiker, tjänstemän och allmänhet. Tjänsten är placerad på kommunledningskontorets kansli- och kommunikationsavdelning, som består av 23 medarbetare inom verksamheterna kansli, juridik, kommunikation, arkiv och överförmyndare.
Nu söker vi nämndsekreterare till kommunledningskontoret!
Publiceringsdatum2018-12-06Dina arbetsuppgifterArbetet som nämndsekreterare innebär beredning, praktisk planering och protokollföring av nämndens sammanträden samt det för- och efterarbete som ingår. Du kommer att arbeta åt en eller flera nämnder eller utskott. Arbetet innebär ett nära samarbete med nämndens ordförande och förvaltningens tjänstepersoner. Tillsammans med dina kollegor kommer du att delta i det fortlöpande arbetet med att ta fram gemensamma rutiner och vara delaktig i de utvecklingsprojekt som är aktuella. Ni är två nämndsekreterare på kommunledningskontoret.
I Kristianstads kommun är nämndprocessen till stora delar digital och det är en merit om du har erfarenhet från Evolution eller något annat dokument- och ärendehanteringssystem.
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleutbildning med minst 120p/180hp med inriktning offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Det är meriterande om du har utbildning inom förvaltningsrätt eller erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och offentlig förvaltning. Du har goda datorkunskaper och kan hantera Officepaketet. Du kan kommunicera väl både muntligt och skriftligt.
För jobbet behöver du vara bra på att strukturera, planera och prioritera. Du ser frågor i ett större perspektiv samt är lugn och samlad i olika situationer. Du har en god samarbetsförmåga, relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt och kan skapa goda relationer. Din inställning är lösningsfokuserad och positiv. Självklart gillar du att ge service.
Anställningsvillkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Placering är i Rådhus Skåne i direkt närhet till buss- och tågstation.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta avdelningschef Marie Färm på 0733-13 51 15 eller nämndsekreterare Hanna Nicander på 044-13 22 26.
Sista ansökningsdag är 2019-01-07.
Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.
I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.
Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-07
Ange följande referens när du ansöker: KLK-2018/927
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarie Färm, avdelningschef 0733-13 51 15
FöretagKristianstads kommun
AdressKristianstads kommun
Västra storgatan 12
29132 Kristiansstad
KontorsadressVästra storgatan 12
Jobbnummer 4496717
Observera att sista ansökningsdag har passerat.