Nämndsekreterare Kommunkansliet
Kungälvs kommun, Kansli / Administratörsjobb / Kungälv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kungälv,
Göteborg,
Partille,
Lerum,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungälvs kommun, Kansli i Kungälv Med hjärtat i historien och blicken mot framtiden är vi kommunen som växer mest i hela regionen.
Här finns över 40 000 invånare, två fästningar, handelsstaden Kungälv och seglingsmetropolen Marstrand, allt detta en kvart från centrala Göteborg.
Kungälvs kommun är en värderingsstyrd organisation med brukarfokus, helhetssyn och lärande som våra kärnvärden.
Publiceringsdatum2011-01-20ArbetsuppgifterPå enheten för kommunkansli och juridik arbetar 12 personer med förvaltningsövergripande ansvar för frågor som rör dokument- och ärendehantering, arkiv, nämndadministration och juridik. Vi ger råd, service och internutbildning inom våra verksamhetsområden. Vi har ett modernt arbetssätt och ligger långt framme inom området digital ärendehantering.
Som nämndsekreterare deltar du på sammanträden och ordförandeberedningar. Du upprättar kallelser och skriver protokoll med vårt ärendehanteringssystem som stöd. I arbetet ingår ärendebevakning, planering av sammanträden och support till handläggare när det gäller ärendegång, tjänsteskrivelser med mera. I tjänsten ingår utveckling och omvärldsorientering inom området tillsammans med kommunens övriga nämndsekreterare. Arbetet innebär mycket kontakter med förtroendevalda, handläggare och, i viss mån, med media.
KvalifikationerHögskolekompetens inom samhällsvetenskap och/eller fackkunskap samt kunskap om sekretesslagstiftning. Du har goda kunskaper i kommunalrätt och god kännedom om en myndighets ärendehantering samt vilka lagar som ska följas. Du har lätt att uttrycka dig tydligt och korrekt på svenska språket i tal och skrift. Vi ser gärna att du har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Erfarenhet av arbete på en statlig eller kommunal myndighet och erfarenhet av kommunalt nämndarbete är en merit.
Du ska ha mycket goda datakunskaper och behärskar Office-paketet. Du har erfarenhet av moderna ärendehanteringssystem. Du ska ha god samarbetsförmåga, kunna arbeta självständigt under eget ansvar, vara ansvarsfull, noggrann och serviceinriktad. Du ska vara flexibel och kunna ta tag i stort som smått
Vi har en trevlig arbetsplats. Därför vill vi att du har humor och kan bidra till arbetsplatsens trevnad. Det är viktigt att du har en tillåtande attityd till andra människor. Personliga kvalifikationer såsom hög integritet, mångsidighet, social kompetens och förmåga att tänka utanför ramarna värdesätts.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-02-06
Ansökan tas endast emot digitalt via offentligajobb.se.
Betyg/intyg lämnas efter anmodan eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdskuponger.
Ange följande referens när du ansöker: A200249 nämndsekr.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktMarie Flodin, Enhetschef, 0303-23 96 37
Sarah Hansson Nämndsekreterare, 0303-23 96 79
Facklig kontaktLisbeth Eriksson, SKTF, 0303-23 95 58
FöretagKungälvs kommun, Kansli
AdressKungälvs kommun, Kansli
Kungälv
44281 Kungälv
Jobbnummer 827754
Observera att sista ansökningsdag har passerat.