Nämndsekreterare

Nykvarns Kommun / Administratörsjobb / Nykvarn
2022-07-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2023-05-09) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Nykvarn, Södertälje, Gnesta, Ekerö, Salem eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nykvarns Kommun i Nykvarn, Upplands Väsby, Täby eller i hela Sverige

Kom närmare - kom till Nykvarns kommun! Med naturen som granne och storstadens puls runt hörnet väntar ungefär 11 500 invånare på att just du och din insats ska göra skillnad i deras vardag. Vi är en relativt ung kommun - driv, ansvar och utvecklingsvilja präglar oss. Idag är vi cirka 800 engagerade medarbetare, och vi behöver bli fler. Är du en av dem?

Vi på kommunledningskontoret har en drivkraft som gör oss engagerade. Vi sprider det vidare genom service till allmänheten. Vår kompetens och vårt engagemang bidrar till utveckling och dynamik i hela kommunen. Hos oss både vill och vågar vi varje dag, allt i samhällsnyttans tjänst.

Kommunledningskontorets uppdrag är att ansvara för att leda och utveckla digitalisering och IT, kommunikation, kansli, säkerhet och utveckling samt från hösten personal och HR. Inom kontoret drivs kommunens interna strategiska arbete som ska bidra till modernisering och till att växla upp den interna organisationen för att vara rätt anpassad för sitt uppdrag. Vi söker nu två nämndsekreterare som ska vara placerade under kansliavdelningen.

Kansliet ansvarar bl.a. för kommunkansliet, upphandling, arkiv och registratur, juridisk rådgivning och dataskyddsfrågor samt kommunövergripande utredningar. Sammanlagt finns för närvarande elva kollegor på kansliavdelningen och du kommer att jobba nära kansliets kommunsekreterare och utredare. Kansliets främsta uppdrag är att vara en stödfunktion för kommunens ledning och politiska organisation. Härifrån samordnas den politiska ärendeprocessen för kommunstyrelsen, kommunfullmäktige, utbildningsnämnden, utskotten och valnämnden samt samordning och uppföljning av överförmyndarverksamheten.


Nämndsekreterare


Publiceringsdatum
2022-07-13

Dina arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare i Nykvarns kommun är du en nyckelperson för att samordna och administrera ärendeprocessen. Du är ansvarig för att planera, samordna och kvalitetssäkra processen, skriva och granska beslutsunderlag och sammanställa handlingar samt för protokoll på nämnd, utskott och beredningar. I rollen kan även ingå att vara registrator för utbildningsnämnden samt att du ansvarar för de administrationsuppgifter som ingår i tjänsten som nämndsekreterare som t.ex. ersättning och arvoden till nämndens ledamöter, systemförvaltare och ha ansvar för två olika nämnder.

Du är den naturliga länken mellan tjänstemän och förtroendevalda, vilket innebär många kontaktytor. Tillsammans med övriga medarbetare är du med och driver den digitala utvecklingen och andra nämndadministrativa utvecklingsfrågor. I tjänsten ingår kvällstjänstgöring.

Övrig information

Nykvarns kommun är ett finskt förvaltningsområde och vi ser det som meriterande om du talar finska.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en examen i samhälls- eller statsvetenskap, juridik eller annan relevant högskoleutbildning som bedöms likvärdig. Du har några års erfarenhet från en liknande tjänst i en kommun eller offentlig förvaltning samt goda kunskaper om de lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet, särskilt kommunallagen, förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagen.

Arbetar du eller har du arbetat som nämndsekreterare inom bygg- och miljöfrågor och/eller vård- och omsorg är det meriterande.

Du har ett stort intresse för offentlig förvaltning och samhällsfrågor och är en person som är självgående, strukturerat och van att samarbeta och samordna arbetet i grupp. Du har förståelse för kraven på arbetet i en politisk styrd organisation. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är ansvarstagande, analytisk, tar egna initiativ och är proaktiv. Som person är du noggrann, ansvarsfull, flexibel och har ett serviceinriktat förhållningssätt. Du är en person som kan ge god service och stöd till förtroendevalda, medarbetare och allmänheten. Du kan växla mellan olika arbetsuppgifter, svårighetsgrad och hålla deadlines. Du är van vid att jobba med och förstår komplicerade språkliga underlag och du kan även producera egna dokument av hög kvalitet. Du kan utrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska och är tydlig i din kommunikation.

Nämndprocessen är digital och därför utgår vi ifrån att du har kunskap och vana att arbeta med i digitala dokument- och ärendehanteringssystem.

I rekryteringen kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmåga att samverka med andra.

Ansökan

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Läs mer här

Vår hemsida

www.nykvarn.se

Varaktighet, arbetstid
100% , Enligt överenskommelse

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Nykvarns kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "13:2022:004".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Nykvarns kommun (org.nr 212000-2999)

Kontakt
Kanslichef
Rhawi, Sisilya
08-55501002

Jobbnummer
6821729

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nykvarns Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nykvarns Kommun: