Nämndsekreterare

Lysekils kommun / Administratörsjobb / Lysekil
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lysekil, Sotenäs, Munkedal, Orust, Uddevalla eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lysekils kommun i Lysekil, Munkedal, Strömstad eller i hela Sverige

I Lysekils kommun arbetar ca 1400 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb - vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över. Vårt jobb är att ge de 14 400 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna.

Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen - här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. På livetilysekil.se http://www.livetilysekil.se/ får du veta mer om hur ett liv i vår kommun kan se ut.

Vår vision: Lysekils kommun är en hållbar och attraktiv kommun året runt som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Lysekil är en självklar mötesplats och ledande inom maritima näringar.




Publiceringsdatum
2022-02-14

Beskrivning
Du kommer att ingå i nämndsekretariatet som svarar för administrativa uppgifter kring sammanträden i kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och nämnder.

Ditt huvudansvar kommer att bli utbildningsnämnden, samhällsbyggnadsnämnden och jävsnämnden.

Nämndsekreterarna och nämndsekretariatet tillhör avdelningen för verksamhetsstöd på kommunstyrelseförvaltningen, där även registratur, arkiv, digitalisering, säkerhetsfrågor och kommunikation finns. I förvaltningarna och nämnderna pågår ett kontinuerligt förbättringsarbete där nämndsekreterarna har en viktig roll, och tillsammans med kollegorna på avdelningen arbetar du även med att utveckla och effektivisera rutiner för att möta upp intressenternas krav på en modern myndighet. Vi förväntar oss att du kan ge en god och professionell service.

Dina arbetsuppgifter
Du ansvarar att tillsammans med förvaltningscheferna och nämndernas ordförande planera politiska sammanträden. Det innebär bland annat att:

- stötta handläggare och chefer i nämndprocessen
- kvalitetssäkra beslutsunderlag
- upprätta kallelser och skriva protokoll i Ciceron
- expediering av beslut
- ärendebevakning

Du kommer att delta vid nämndsammanträden och presidieberedningar vilket betyder att du kommer att ha mycket kontakt med politiker och förvaltningens tjänstepersoner.

Tjänsten innebär också att vara delaktig i arbetet med att leda och genomföra val till riksdag, kommuner och landsting samt EU-val.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har god kunskap i kommunal- och förvaltningslagen, offentlighet och sekretesslagen samt erfarenhet av att arbeta i en politisk styrd organisation.

- relevant akademisk examen, exempelvis inom offentlig förvaltning
- goda kunskaper i det svenska språket både muntligt och skriftligt
- god digital kompetens

Meriterande är några års erfarenhet av arbete som nämndsekreterare.

Som person är du

- flexibel och klarar av att anpassa ditt arbetssätt efter ändrade omständigheter
- bra på att arbeta med många olika uppgifter samtidigt
- serviceinriktad, utvecklingsorienterad och strukturerad i ditt arbetssätt

Lysekils kommun använder sig av ärendehanteringssystemet Ciceron och vi ser det som en fördel om du har erfarenhet av detta eller liknande system.

Anställningsvillkor
Vi kommer att genomföra intervjuer löpande under processen, vänta därför inte med att skicka din ansökan. Välkommen att söka!





Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön enligt avtal, individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lysekils kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/31".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lysekils kommun (org.nr 212000-1389)

Arbetsplats
Kommunstyrelseförvaltningen

Kontakt
Christian Martins, administrativ chef
0523-613102

Jobbnummer
6342522

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lysekils kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lysekils kommun: