Nämndsekreterare

Karlstads kommun, Kommunledningskontoret / Administratörsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Karlstads kommun, Kommunledningskontoret i Karlstad

Vill du vara med och skapa bra dagar för Karlstadsborna och samtidigt utveckla koncernen Karlstads kommun? Du får 7 000 arbetskamrater som tillsammans hjälps åt i det viktiga arbetet med att förverkliga vår vision om tillväxt och god livskvalitet.

Kommunledningskontoret arbetar med ledning, styrning och uppföljning av kommunens verksamheter. Vi arbetar också med att driva på utvecklingen och tillväxten i Karlstad i samarbete med näringslivet och andra aktörer. Bland våra 200 medarbetare finns många olika kompetenser och verksamhetsområden, till exempel ekonomi- och verksamhetsstyrning, juridik, upphandling, ledar- och medarbetarutveckling, kommunikation och IT-verksamhet.

Överförmyndarnämnden är en av 12 nämnder i Karlstads kommun. Nämndens huvuduppgift är att utöva tillsyn över gode män och förvaltare. Verksamheten styrs huvudsakligen av reglerna i Föräldrabalken, Förmyndarskapsförordningen och Förvaltningslagen. Uppdraget är att säkerställa att förmyndare, gode män och förvaltare tar till vara sina huvudmäns rättigheter på ett bra sätt. Huvudmän kan vara barn, äldre, sjuka eller personer med någon form av funktionsnedsättning och som därmed inte kan ta till vara sina intressen, förvalta sin egendom eller sörja för sin person. Efterfrågan på gode män och förmyndare är stor och ökande i samhället. Överförmyndarenheten har i dagsläget nio medarbetare.




Publiceringsdatum
2019-04-08

Arbetsuppgifter
I tjänsten som nämndsekreterare på överförmyndarenheten kommer du att ingå i ett arbetslag på nio personer. Arbetslaget har ett nära samarbete med nämnden. I tjänsten ingår bland annat följande arbetsuppgifter:

• Självständigt handläggnings- och utredningsarbete.
• Nämndsekreteraruppgifter såsom mötesadministration, registrering av handlingar, arkivhantering och post. Nämndmöte en gång per månad.
• Beställaransvar, fakturahantering.
• Extern kommunikation tex nyhetsbrev, hemsida.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk examen inom rättsvetenskap. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta som nämndsekreterare eller har erfarenhet från myndighetsutövning. Vi söker dig som är serviceinriktad, noggrann och som har en god samarbetsförmåga. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska. Intresse för överförmyndarfrågor och att arbeta inom en lagstyrd verksamhet är en fördel, likaså ett intresse av att utveckla verksamheten. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper som kan komma att spela en avgörande roll vid tillsättningen

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-24
Ange följande referens när du ansöker: A865444
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jessica Forssten jessica.forssten@karlstad.se 054 - 540 10 38

Företag
Karlstads kommun, Kommunledningskontoret

Adress
Karlstads kommun, Kommunledningskontoret
Karlstad
65184 Karlstad

Kontorsadress
Kontaktcenter, Västra Torggatan 26 Karlstad

Jobbnummer
4719603

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Karlstads kommun, Kommunledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Karlstads kommun, Kommunledningskontoret: