Nämndsekreterare

Karlstads kommun, Teknik- och fastighetsförvaltningen / Administratörsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Karlstads kommun, Teknik- och fastighetsförvaltningen i Karlstad

Vill du vara med och skapa bra dagar för Karlstadsborna och samtidigt utveckla koncernen Karlstads kommun? Du får 7 000 arbetskamrater som tillsammans hjälps åt i det viktiga arbetet med att förverkliga vår vision om tillväxt och god livskvalitet.

På teknik- och fastighetsförvaltningen ansvarar vi för kommunens gator och vägar, naturmark, parker, lekplatser och allmänna platser. Vi ser till att kommunens invånare har rent dricksvatten av god kvalitet, vi bygger och förvaltar kommunens fastigheter och ansvarar även för den interna servicen till kommunens verksamheter. Dessutom är vi med och utvecklar nya bostadsområden och stadsdelar.

På miljöförvaltningen arbetar vi med myndighetsutövning, vilket innebär att vi ser till att lagar och regler inom områden miljö och livsmedel följs. Vi ger information och rådgivning i olika miljö- och konsumentfrågor. Miljöförvaltningen samordnar också kommunens miljöstrategiska arbete, allt för att Karlstad ska utvecklas på ett hållbart sätt.

På stadsbyggnadsförvaltningen ansvarar vi för detaljplaner, bygglov, stadsmiljöfrågor och trafikplanering. Vi är kommunens lantmäterimyndighet och arbetar med kartor och geografisk information. Förvaltningen ansvarar också för kommunens färdtjänst och kollektivtrafiken Karlstadsbuss.

Du kommer att organisatoriskt tillhöra enheten förvaltningsstöd och samordning på staben för de tekniska förvaltningarna. Vi arbetar sedan knappt två år tillbaka i aktivitetsbaserat kontor i det nybyggda Samhällsbyggnadshuset i Inre hamn.




Publiceringsdatum
2017-10-11

Arbetsuppgifter
Du är en av tre nämndsekreterare på staben för tre de tekniska förvaltningarna och ditt huvudsakliga ansvarområde är stadsbyggnadsnämnden. Du kommer att arbeta främst med nämndadministration som består av:
• Sekreterare vid stadsbyggnadsnämndens och arbetsutskottets sammanträden.
• Ansvar för administration av beslutsunderlag och expediering av beslut.
• Publicering av handlingar och beslut.
• Stöd och utbildning i nämndadministrativa frågor till förtroendevalda och handläggare.
• Hantering av arvoden till de förtroendevalda.
Du kommer även att tillsammans med registratorer och administratörer att arbeta med ärenderegistrering, arkivhantering samt delta i vårt utvecklingsarbete.



Kvalifikationer
Du har erfarenhet av att arbeta som nämndsekreterare, kommunsekreterare eller annan roll som vi kan bedöma likvärdig. Har du dessutom arbetat i en politiskt styrd organisation tidigare så ser vi det som meriterande.

Vi ser gärna att du har relevant utbildning alternativt har gått kurser inom området nämndadministration, juridik etc. Du har en god kännedom om de lagar som styr vår verksamhet, som bland andra kommunallagen och offentlighets- och sekretesslagen.
Då vi utvecklar vår verksamhet och är på väg mot en ökad digitalisering är det meriterande om du har jobbat med moderna ärendehanteringssystem och har erfarenhet av digitaliserade arbetssätt.
Vi söker dig som är strukturerad, noggrann och kvalitetsmedveten. Det är viktigt för oss att du har en god samarbetsförmåga och servicekänsla. Vi värdesätter högt att du har god förmåga att snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter, är lösningsfokuserad samt har ett intresse av att utveckla verksamheten. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-29
Ange följande referens när du ansöker: TFN-2017-3185
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria West 054-540 45 57

Företag
Karlstads kommun, Teknik- och fastighetsförvaltningen

Adress
Karlstads kommun, Teknik- och fastighetsförvaltningen
Karlstad
65184 Karlstad

Kontorsadress
Kontaktcenter, Västra Torggatan 26 Karlstad

Jobbnummer
3745437

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Karlstads kommun, Teknik- och fastighetsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Karlstads kommun, Teknik- och fastighetsförvaltningen: