Nämndsekreterare

Marks kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Mark
2017-09-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2022-01-07) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Mark, Härnösand, Timrå, Sundsvall, Kramfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Marks kommun, Socialförvaltningen i Mark

Det finns få kommuner i Sverige som kan matcha Marks kommun. Vi har något så ovanligt som en urstark ekonomi och vi växer på alla håll och kanter. Inte så märkligt eftersom allt fler får upp ögonen för vilken livskvalitet vi erbjuder. Med närheten till Borås, Göteborg och Varberg finns alla möjligheter att njuta av natur, hav och storstadspuls. Detta samtidigt som just Du kan vara talangen som tillsammans med oss utvecklar och bygger en hållbar kommun för framtiden. Det här är därför mer än en jobbannons - det är ett erbjudande om ett bättre liv präglat av utveckling och laganda.




Publiceringsdatum
2017-09-14

Arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare spelar du en central roll i administration, samordning och sekreterarskap av arbetet i socialförvaltningens äldreomsorgsnämnd och dess utskott.
Du kommer också att ansvara för akt- och ärendehantering, diarieföring, posthantering, arkivering, offentlighets- och sekretessfrågor samt uppdatering av hemsida och information. Arbetet sker i nära samarbete med förvaltningens andra nämndsekreterare och registrator. Vid behov delar ni arbetsuppgifter med varandra.
I denna tjänst kommer också ett övergripande ansvar för socialförvaltningens dokumenthanterings- och arkivfrågor ligga. Du ansvarar för att arkivbeskrivning och dokumenthanteringsplaner är aktuella och du ger ett övergripande stöd till våra verksamheter i dessa frågor. Även här sker ett samarbete med den andra nämndsekreteraren och registratorn.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har lämplig högskoleutbildning t.ex. jurist-, samhällsvetare-, socionomexamen, kandidatexamen inom offentlig förvaltning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Eftersom nämndernas verksamhet till stor del är lag- och regelstyrd är kunskaper och erfarenheter av socialtjänstens lagstiftning en fördel. Erfarenhet av nära arbete med politiker är meriterande liksom erfarenheter av liknande arbete. Då du kommer att ha ett övergripande ansvar för dokumenthanterings- och arkivfrågor ser vi gärna att du har erfarenhet och/eller intresse av dessa frågor.

Struktur, ordning och reda, god administrativ förmåga samt goda kunskaper i att formulera sig i skrift är grundförutsättningar i tjänsten. Du ska ha ett öppet sinne och intresse för utveckling av nämndadministrativt arbete. Ett samarbetsinriktat arbetssätt mot såväl arbetskollegor, politiker som mot allmänheten är självklart och du är kommunikativ i både tal och skrift.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.

Marks kommun som arbetsgivare ska främja lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Marks kommun har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-01
Ange följande referens när du ansöker: A714754
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hans Borg 0320-21 81 33

Företag
Marks kommun, Socialförvaltningen

Adress
Marks kommun, Socialförvaltningen
Marks kommun
51180 KINNA

Kontorsadress
51180 KINNA

Jobbnummer
3698362

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Marks kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Marks kommun, Socialförvaltningen: