Nämndsekreterare

Borås Stad / Administratörsjobb / Borås
2017-04-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2019-01-31) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Borås Stad i Borås

Nämndsekreterare

till Individ- och familjeomsorgsförvaltningen. Sista dag att ansöka är 2017-04-30.
(Ref nr 26:2017:8)

Arbetsplats: Kvalitet och utvecklingsenheten, Individ- och familjeomsorgsnämnden


Anställningsvillkor: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde 2017-08-01 eller enligt överenskommelse.

Arbetsuppgifter: Som nämndsekreterare har du en betydelsefull roll inom förvaltningen. Du ansvarar för de upp-gifter som krävs inom hela nämnd- utskottsprocessen, förarbete, genomförande och efterarbete och ser till att handlingar hanteras på ett korrekt och rättsäkert sätt. Arbetet sker i nära samarbete med nämndens ordförande och förvaltningsledning.
Tyngdpunkten i arbetet ligger på uppgifterna som nämndsekreterare men du kommer såväl självständigt som i samarbete med andra svara för utredningar på uppdrag av förvaltningsledningen.
I arbetet kan också ingå en del administrativa uppgifter som att svara för diarium och arkivfrågor. Du deltar i utvecklingsarbete av de administrativa processerna både på förvaltningsnivå och i samverkan med andra förvaltningar. Arbete på kvällstid kan förekomma. Du finns med i kommunens nätverk för nämndsekreterare och samarbetar med kommunens centrala sekretariat.
Kvalifikationer: Vi söker dig som är högskoleutbildad, gärna med statsvetenskaplig inriktning eller offentlig för-valtning och har kunskap i kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor. Du har goda IT-kunskaper och erfarenheter av att arbeta i ett digitalt ärende- och dokumenthanteringssystem är en merit. God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift är ett krav. Vi vill att du har erfarenhet av att arbeta inom offentlig verksamhet och politisk styrda organisationer. Viktiga egenskaper är samarbetsförmåga, noggrannhet, flexibilitet samt förmåga att arbeta självständigt och strukturerat. Stor tonvikt lägger vi dessutom vid ett serviceinriktat och kommunikativt arbetssätt.

Upplysningar lämnas av Hans Abrahamsson, chef för Kvalitet- och utvecklingsenheten, tfn 033-35 35 11.
Fackliga företrädare via Borås Stads växel, tfn 033 35 70 00.

Välkommen med din ansökan senast 2017-04-30

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillträde 2017-08-01 eller enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2017-04-10

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-30
Ange följande referens när du ansöker: 26:2017:8
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Borås Stad

Adress
Borås Stad
Individ- och familjeomsorgsförvaltningen
50180 Borås

Kontorsadress
Se vår hemsida www.boras.se

Jobbnummer
3429236

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Borås Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Borås Stad: